No tähän väliin olisikin sopiva asia tuoda tarkemmin esille ammattiosasto036 omituinen rooli ja sen johto irtisanomis asiassa.
Lisäksi tämän LM vaalinaikana oli alkanut likainen peli silloisen luottamusmiehen kuppikunnasta, erilaisineen käänteineen johon en itse alentunut enkä siihen syöttiin langennut.
Näillä ns likaisilla toimilla pyrittiin varmistamaan silloista luottamusmiestä vallanjatkoa kaikilta suunilta jopa niin, että vaalitoimikunta muutteli sääntöjä epädemokraatisella tavalla kesken kaiken.
Kun sitten olin valittu Inex Partnessin luottamusmiheksi oli pestini alkanut 1.4.2010 ja kaheden kuukauden irtisanomis aikani olisi päättynyt 4.4.2010.
Ongelmat työnantajan kanssa vain pahenivat sillä saapuessani 1.4.2010 työpaikalle, ei minua päästetty enää porteista sisälle kuten aikaisemmin irtisamisaikana.
Irtsamomis oli minulla oikeus käyttää henkilökunta kauppaa, terveyspalveluita,ruokalan palvelut jotka kaikki sijaitsivat porttien sisäpuolella. Työnantaja oli kuitenkin evännyt pääsyn tuotantotiloihin irtisamisaikana.
Esitin kysymyksen sekä selvityspyynnön ammattiosaston 036 puheenjohtaja
Marko Lindforsille, siitä miksi minua ei päästetty työpaikalle.
Alla on sähköposti jonka lähetin asian tiimoilta.
"----- Original Message -----
From: Stephen Moore
To:
marko1lindfors@hotmail.com ; Marko Lindfors
Sent: Wednesday, April 07, 2010 1:55 PM
Subject: Koskien 1.4.2010 tapahtumiin
Osasto 036
Johtokunnalle käsiteltäväksi sekä liitettäväksi mahdollisesti pöytökirjaan.
Minulla alkoi 1.4.2010 luottamusmieskausi Inex Partners Oy ssä. Samana päivänä menin paikan päälle aikomukseni käydä henkilökunta kaupassa sekä ruokalassa, jotka sijaitsevat porttien sisäpuolella yhtiön alueella.
Irtisanomis ilmoitus päivänä minulta otettiin kulkukortti pois jolla olisi päässyt porteista sisään. Tämän johdosta jouduin käyttäämään 2kk irtisanomis aikana vartija painikketta ja ilmoittaa tulevani esim: kauppaa tai ruokalaan.
Minulla oli tullut kutsu pyyntö joiltakin työntekijöiltä haluvansa tavata luottamusmies roolissa ja näin samalla olisi tuokin asia hoitunut samalla.
Aikaisemmin päivällä olin käymässä Ö,,ssä keskuksessa HR päälikkö Terhi Luomalan luona erästä asiaa hoitamassa.
Samassa yhteydessä kysyin voinko päästä luottamusmies roolissani itse tuotanto tiloihin tapaamaan jäsentyöntekijöitä, koska irtisanomisen yhteydessä kerrottiin ettei minulla ole asiaa tuotantotilohin.
Terhi Luomala ei oikein lämmennyt ajatukselle vielä tässä tilanteessa, kun on tämä selvitys päällä irtsamisasiassa. Kertoi kuitenikin voivani tavata heidät ruokalassa jos haluvat.
1.4.2010 Minua ei päästetty portista sisään luottamusmies roolissa, eikä käyttämään henkilökunta etujani jotka kuuluivat irtisanomisajan 4.4.2010 saakka.
Luottamusmies kausi oli myöskin 4.4.2010 asti. Irtisanomis aika oli ilman työvelvoitetta.
Soitin Luoamalle ja kerroin tilanteen. Luomala mitä ilmeisemmin soitti logistiikka päälikö Tuukka Turuselle asiasta. Luomala soitti minulla takaisin ja kertoi, ettei minulla ole enää asiaa portin sisäpuolelle, kysyin perusteluja mutta ei hän kertonut minulle niitä. Samassa yhteydessä alkoi porti läheisyydessä parveillla esimiehiä ja vuoropääliköitä ikäänkuin vartioidakseen tilannetta.
Haluaisinkin johtokunnan käsittelevän tämän asian koska mielestäni tässä rikotaan kahta kohtaa.
Ensimmäinen kohta: on irtisanomis sopimuksen rikkomuksena johon liittyy henkilökunta edut irtisanomis ajalla.
Toinen kohta: Työnantaja on estänyt/puuttunut minua tulla tapamaan työntekijöitä ja toimia luottamusmiehenä työntekijöitä heidän työajallaan pyynnöstä.
Pyytäisinkin johtokunnan kannanottoa ja mihin mahdolliseen toimenpiteeseen se ryhtyy tässä kysymyksessä.
Olen lähettänyt 6.4.2010 logistiikkapäälikölle selvitys pyynnön sähköpostina heidän toiminnastaan johon en ole saanut vastausta.
Onko mahdollista, että osasto036 pyytäisi selvityspyyntöä koskien heidän menettely tapaa tässä asiassa?Stephen Moore"