Kirjoittaja Aihe: Paikkaa vaihtamassa...  (Luettu 3261 kertaa)

blackmetalli

• Newbie
  • *
Paikkaa vaihtamassa...
« : Maaliskuu 25, 2012, 01:04:17 ip »
Löytyyköhän kokopäiväistä vakituista varastomiehen paikkaa helposti tällä hetkellä? Olen siis vaihtamassa työpaikkaa, mutta aika heikkoa tuo tarjonta näyttää olevan. Kriteereinä on lisäksi nykyisen työpaikan edut kuten liukuva työaika, illat ja vlpoput vapaina ja matkapuhelinetu datapaketilla,myös työläppäri olisi mukava muttei pakollinen. On se vaan jännä kun sanotaan, että varastotyö on ns kakkatyötä ja niihn pääsee kuka vaan koska vaan mutta mullakin on 10 vuotta kokemusta enkä ole kuitenkaan missään eläkeiässä niin silti työpaikan vaihtaminen on äärimmäisen vaikeaa Joka varteenotettavaan työpaikkaan on sikana hakijoita eikä työnantajia voi kilpailuttaa lainkaan,

Kyllä heidän pitäisi tajuta, että jos tätäkin työtä tekee elättäen perhettä niin tietyt kriteerit pitäisi täyttyä ja palkkakin saisi olla yli tessin koska kaikki on niin sikakallista ja kuitenkin työ on aika vaativaa vaikkei välttämättä tarvi superälyä,no vastuullista ainakin. En ymmärrä miksi työnantajat ostavat mahdollisimman halvalla ja sitten kärsitään virheistä ja sairauspoissaoloista kun ei haluta maksaa laadukkaista työntekijöistä kuten itse olen.Vinkatkaa jos tiedätte jonkun hyvä työpaikan mulle...

Tässä faktaa miksi haluan vaihtaa:

Hoidan yksin koko varaston joten yleensä ei jää aikaa tarkistaa tai hyllyttää tuotteita kun ne tulevat myöhässä ja lähetykset odottaa juuri niitä tuotteita,muutenkin on paljon lähetyksiä eli ei niitä ehdi senkään takia purkamaan.Näin ollen fyysinen kontrolli ei toimi kuten pitäisi.

Tavaravirta ja asiakkaat kasvaa koko ajan mutta lisäapua ei oteta kun emme ole muka kasvaneet tarpeeksi. Silti pitäisi tehdä virheettömästi ja nopeasti tilaukset ja palvella asiakkaita yhtä hyvin vaikka mikä olisi. Kuitenkin myymme tuotteita joissa on hyvä kate ja ne menestyy markkinoilla,kiinteistö ym kiinteät kulut on pienet ja on monia firmoja joissa viivan alle jää vähemmän mutta silti ne arvostaa työntekijöitä enemmän...

Mulla on sopimuspalkka joten tes korotukset ei koske mua kun firma ei kuulu työnantajaliittoon???!!! Tämähän on väärin,ei sen pitäisi vaikuttaa asiaa.

Firmassa ei ole selkeää johtajaa eikä toiminta ole kovinkaan organisoitua,nyt sitä "johtaa" pomon tytär koska pomo on jo vanha eikä ole paikalla ainakaan fyysisesti kovinkaan usein vaan meilin päässä,tyttärellä ei kuitenkaan ole mtn johtajakoulutusta eikä käytännön kokemusta siitä. Tämä tuo monia ongelmia koska firman muut henkilöt on kavereita keskenään joten kaikki mölyt pitää pitää mahassa jos aikoo säilyttää työpaikkansa. Avaudun lisää kunhan saan aikaiseksi....

mie vaan

• Sr. Member
Vs: Paikkaa vaihtamassa...
« Vastaus #1 : Maaliskuu 25, 2012, 02:44:18 ip »
Tuskin kovin helpolla löytyy ainakaan esittämilläsi eduilla. Suurimmat varastot, missä töitä on jatkuvasti tarjolla, ovat siirtymässä liukuhihna työhön (eli laatikkokeräilyyn), ainakin suurimmat elintarvikevarastot (toisissa pelataan kaveri suhteilla). Pienet varastot taas saattavat olla aivan mitä tahansa, tarkoitan tällä työaikaa, palkkaa, työkavereita, ym. muita etuja. Monissa pienissä varastoissa arvostetaan osaamista ja maksetaan sen mukaisesti palkkaa, monesti huomattavasti yli tessin.

Kekseliäs kaveri kyllä keksii keinot, esim. työpaikan missä osaamistaan voi muuttaa rahaksi ,arvostukseksi  tai vaikkapa vapaa-ajaksi. Esim. suurien yritysten ns. "paskanjauhajat + 100 000â,¬ /v" ei tee yhtään mitään työpäivänsä aikana. Kaikki liikkeellä oleva data imetään alamaisten kautta valmiiksi pöydälle,  jotka tarvittaessa voi esittää omina ideoinaan ylemmille ja ylemmille tahoille, joten kaikilla kikkareen jauhajilla pysyy pallit tukevasti kiinni yrityksessä. Toinen huvittava seikka on se, että yleensä yhtään "heitä" viisaampaa ei päästetä mihinkään vaikuttavaan virkaan, sillä he saattaisivat möläyttää jotain sopimatonta, kuten esim. emme tarvitse enää kuin kolmas osan toimistovirkailijoista, tai jotain muuta sopimatonta, kuten että logistiikka yhtiön pääjohtaja ei tiennyt missä tietokoneen power nappula on (tämä tapahtui eräässä suuressa logistiikka- alan yrityksessä, jossa yhtiön mikrotukihenkilö opetti yhtiön pääjohtajaa käyttämään tietokonetta ).

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 25, 2012, 04:02:19 ip kirjoittanut VD.com »

blackmetalli

• Newbie
  • *
Vs: Paikkaa vaihtamassa...
« Vastaus #2 : Maaliskuu 25, 2012, 05:29:25 ip »
Kiitos vastauksesta, joo on se vrm niin että vaikeaa on saada mitään fiksua paikkaa. Olin ennen nykyistä duunia ( 07 alotin tossa)niin isossa Geessä, joka oli ok mutta piti vaihtaa koska mulle olis tullu 2 vuorotyö, jota juuri mun ei tarvinut tehdä vaikka suurin osa teki. Silloin hain Keskolle johon olisin päässytkin mutta sekin tietysti 2 vuorotyötä joten en mennyt, koska lapsi piti saada päikkäristä haettua eikä olisi millään matsannut työvuorot puolison kanssa. Nyt on nuorimmainen menossa syksyllä päiväkotiin jtn muija ei paljoa kiittelisi jos vaihtaisin vuorotyöhön vaikka se lisäisikin työnsaanti mahdollisuuksia rutkasti. En ole ikinä ollut missää varsinaisessa keräilyhommissa vaan lähinnä kiertänyt noita kodinkonevarastoja joissa olen kyllä viihtynt työn monipuolisuuden takia, jos nyt varastotyöstä sellaista voi sanoa. Nykyinen työ on sellasta näpertelyä, työ ei ole kovinkaan raskasta fyysisesti,lähetykset on pieniä muutaman kilon paketteja, joitain lavojakin teen silloin tällöin. Firmassa ei ole edes trukkia eikä varastotila ole korkea. Joskus tekisi mieli purkaa rekkaa tai järjestellä lavoja trukilla, siis tehdä suurilinjaisempia asioita eli senkin takia tekis mieli vaihtaa. Vituttaa oikeasti välillä kerätä muutaman rivin lähetyksiä, siihen ainaiseen pakkaamiseen ja rahtikirjan täyttöön menee hermot ja aikaa. Ei siinä mitään jos saisi varaston toimimaan mutta kun ei. On tosiaan ärsyttävää saada keräilylista esim jostain uutuustuotteesta jotka on vielä lavalla miljoonan muun kollin seassa. Yleensä mun alan logistiikka on ihan syvältä, markkinointiosasto ilmoittaa jonkun ajan jolloin kamat on tilattavissa ja yleensä ne tulee niin myöhässä että on vmäinen kiire saada ennen deadlineä ne jakoon jos vaikka joku tuote on ilmotuksessa jossain kantislehdessä niin huh huh. On vielä niin, että tilauksia ei voi näpytellä ennenkuin ne on koneella joten ne lyödään sinne tarkistamatta yhtään mitään juuri kiireen takia. Saldoja voi kyllä korjailla jälkikäteen jos jää aikaa tarkistaa lähetys ja löytää puutteet mutta kun on monen eri merkin lähetystä ja sikakiireellä pitää saada kama asiakkaille niin kaaos on valmis. Reklamointiaika on jollain merkillä vielä tosi lyhyt eli...No niin siinä oli vähän pureskeltavaa, en siis oleta että jossain olisi helppoa ja pitäähän töissä olla haastetta mutta, mutta......no palaan taas ;)