Kirjoittaja Aihe: Tekeekö Soini Väyryset?  (Luettu 7996 kertaa)

Tankslapper

• Jr. Member
  • **
Vs: Tekeekö Soini Väyryset?
« Vastaus #15 : Elokuu 16, 2011, 04:59:10 ap »
Tuntuu aika turhalta syyttää keskuspankkia tai muita. Nykyinen tilanne on, mikä on - se ei syyttämällä muutu.

Itse olen (omasta mielestäni) saanut hyötyä osakkeista ja uskon vahvasti, että ennemmin/myöhemmin osakesalkkuni mahdollistaa huomattavan elintason nousun. On fakta, että varastomiehen palkka ei itsessään riitä nykyisillä asuinkustannuksilla juuri mihinkään.
Jos ostaa uuden auton - on asuttava halvassa vuokraluukussa.
Jos ostaa asunnon - ei ole varaa uuteen autoon.
Jos tasapainottelee näiden kahden välillä, ei ole varaa tehdä muuta.

Olen enemmän, kuin tyytyväinen hyvästä salkusta, joka johtaa parempaan elintasoon. Aina on helppo syyttää muita, kuin omaa itseänsä huonosti pärjäämisestä. Varmasti löytyy syntipukki aivan kaikkeen - ainoa vaan, ettei se muuta asioita.

Markkinatalous korjaa itse itsensä, ennemmin/myöhemmin. Ja pörssikurssitkin nousevat, kun firmat kehittävät lisää rahaa. Siinä voi hetken kestää, mutta se tapahtuu kuitenkin. Ja nämä aliarvostukset kannattaa käyttää hyödykseen ja ostaa varsinkin silloin, kun on edullista.

Iskiasvaivainen

• Full Member
« Vastaus #16 : Elokuu 23, 2011, 01:47:27 ip »
Pörssiosakkeisiin sijoittamisessa syntyy myös kuluja ja inflaatiokin syö reaalipääomaa, vaikka euroissa saattaa salkun arvo kohota pitkällä aikavälillä!
Euroopan keskuspankki on yksi pelinappula tässä globaalissa rikastu itse ja köyhdytä muut pelissä.
Markkinatalous korjaa itsensä laittamalla laskun kansalle.

Tankslapper

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #17 : Elokuu 29, 2011, 08:41:59 ip »
Kuluja toki syntyy, jotka voi kyllä vähentää verotuksessa.

Nykymaailmassa (sanotaan nyt vaikka 60-luvulta lähtien) pääomien vapaa liikkuvuus on ollut normaalia. Tämän seurauksena, jos suomalaiset eivät osta suomalaisia osakkeita - muun maalaiset ostavat - JA VIEVÖ,,T TUOTOT POIS SUOMESTA. Tälläistä tapahtuu ennemmin/myöhemmin kiihtyvällä tahdilla.

Sanelupolitiikalla asiaa ei voida muuttaa, vaan sillä, että suomalaiset olisivat itse kiinnostuneita tukemaan omaa maatansa.
Monissa muissa maissa (esim. ruotsissa) osakesijoittaminen on paljon suositumpaa kuin suomessa.

Iskiasvaivainen

• Full Member
« Vastaus #18 : Elokuu 29, 2011, 09:57:40 ip »
Pääomaveron ja inflaationkin voi myös vähentää verotuksessa? Vähennyksillä on kait myös joku omavastuu, joka ei tavallista pikkusäästäjää auta!

Tankslapper

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #19 : Elokuu 30, 2011, 05:43:50 ip »
Tarpeeksi paljon, kun on näitä, jotka ajattelee, ettei osakkeista ole hyötyä. -> johtaa juuri siihen, että kun tavallinen kansa ei omista. -> omistajuus keskittyy ja siirtyy ulkomaille.

Lopulta on kahden kerroksen väkeä taas entistä enemmän.

Joka tapauksessa (tälläkin hetkellä) joku omistaa yhtiöt, olisi parempi, että omistajuus olisi suomessa, kuin kiinassa.

Iskiasvaivainen

• Full Member
Suomalaista sijoittamista
« Vastaus #20 : Syyskuu 01, 2011, 01:51:28 ap »
Sittenhän esim. suomalaiset eläkevakuutusyhtiöt voisivat ottaa lusikan kauniiseen käteen ja ostaa vain suomalaisia osakkeita, jos se niin "isänmaallista" ja tuottavaa olisi.