Kirjoittaja Aihe: Espoon työvoiman palvelukeskus / rakennetyöttömien yksikkö  (Luettu 17710 kertaa)

vanhemmat.com

• Full Member
    • www.vanhemmat.com

6.11.2007 Espoon työvoiman palvelukeskus / rakennetyöttömien yksikkö

Sain Espoon apulaistoimistonjohtajalta MikaSalolta 3.5.2006 kutsun tapaamiselle työvoimatoimistoon Espoon keskustaan, tapaaminen käsitteli yksilöityä työnhakusuunnitelmaa jonka perusteena pitkäaikainen työttömyyteni. Tapaamisella apulaistoimistonjohtaja Mika Salo suostutteli minut Espoon työvoiman palvelukeskuksen asiakkaaksi rakennetyöttömien yksikköön Leppävaaraan, jonne sainkin kutsun vuotta myöhemmin.

Tapaamisella työvoiman palvelukeskuksessa minulta pyydettiin suostumus luovuttaa tietoja sosiaaliviranomaisille, kieltäydyin tästä.

Suora lainaus asiakirjasta:
Lainaus
06.11.2007 Tapaaminen, paikalla hakija ja tvo Raivio keskusteltiin tilanteesta: hakija ei allekirjoita lupaa tietojen vaihtamiseen  oe hän ei suostu siihen, että työhallinnon viranomainen luovuttaa tietoja sosiaaliviranomaisille johtuen siitä, että hän on kokenut asenteellista kohtelua sosiaaliviranomaisten osalta. Hakijan velkasaneeraus päättyy vuonna 2010, nyt tarkoituksena perustaa yhdistys vanhemmat ry yhteiskuntakriittinen yhdistys, joka erityisesti kiinnittää huomiota eroperheiden, erityisesti isien asemaan ja kohteluun. Hakija olisi kiinnostunut työllistymään tähän yhdistykseen  oe ohjattu hakijaa keskustelemaan Espoon keskukseen aiheesta¦
Nätisti kirjoitettu: ohjattu hakijaa keskustelemaan Espoon keskukseen aiheesta

Anne Raivio ilmoitti asian suullisesti vain hieman toisin, hän kertoi minulle: koska en suostu yhteistyöhön sosiaaliviranomaisten kanssa, ei työvoiman palvelukeskus voi toimia kanssani.

Esittipä Anne Raivio myös pienen viattoman uhkauksen minulle, hän tuumaili ääneen miten minua huomioisi työnhakijana lausunnossaan: Katsoisiko hän että en ole halukas ottamaan kokopäivätyötä vastaan, jolloin minulla ei olisi myöskään oikeutta työttömyyspäivärahaan. Vastasin tähän, siinä tapauksessa sosiaalivirasto siirtyy elättämään minua ja tiputtaa toimeentulotukeani 40%. Raivio vastasi tähän: no, emme me tähän kuitenkaan rupea.

Perustelin Anne Raiviolle kieltäytymiseni yhteistyöstä sosiaaliviranomaisten kanssa, kerroin Annelle mitä minulle on tehty:

1: http://vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=1302
2: http://vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=2039
3: http://vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=1893

Anne Raivio kertoi käyneensä näillä sivuilla, hän pahoitteli sitä kaikkea mitä olen kokenut. Anne kertoi myös, että hän ei epäile ettenkö olisi kokenut hänelle kertomiani asioita.

Näin Espoossa!

Lisätty: 22.11.2007

Lisätty: 31.12.2007

[size=18]Espoon kaupunki on selvästikin päättänyt ojentaa minua[/size]

Ovat palkanneet Mika Salon hoitamaan tätä tehtävää, luonnollinen valinta, sillä kenelläkään muulla viranomaisella ei ole minuun toimivaltaista kosketuspintaa tällä hetkellä. Asiasta lienee sovittu kaikkien Espoolaisten niiden viranomaisten kanssa, jotka vanhemmat.com sivuilla tekemiensä rikoksiensa kanssa ryvettyvät.

KLO: 12.15 soi puhelin, soittaja on Juha k Humaljoki. Kerron lyhyesti henkilöhistoriani sekä nykyiset "vanhemmat.com" intressit ja tapaus Mika Salon. Lopputulos: Humaljoki toteaa ettei ota minua töihin, kirjaa tämän myös ylös.  

Työpaikka osoitus:

Tämä käsitellään ensi viikolla, palaan sitten asiaan.

Kurssille osoitus:

Mika Salo on selvästikin ottanut herneet nenäänsä, asiamme on muuttunut henkilökohtaiseksi, mutta vain hänen puoleltaan...

Olen osoittanut  Espoon kaupungille / työvoimatoimistolle: kun työllistyn, työllistyn tähän mitä nyt teen, eli tulevaan yhdistykseen asiamme ympärille.

Lisätty: 3.1.2008

[size=18]Espoon kaupunki jahtaa tosissaan minua ja lapsiani[/size]

Espoon työvoimatoimiston apulaistoimistonjohtaja Mika Salo lakkauttaa oikeuteni työttömyyspäivärahaan, tekee sen jälleen kerran ilman minkäänlaisia perusteita. Mika Salo kyykyttää minua Espoon kaupungin pyynnöstä, yrittää vaikuttaa vanhemmat.com sivustojen toimintaan lapsiani hyväkseen käyttäen. Mika Salo käyttää hyväkseen taloudellista tilannettani ja työttömyyttäni, tietäen tämän vaikeuttavan lasteni tapaamisia.

Espoon kaupunki ja Mika Salo, miksi ette tule suoraan kotiini ja surmaa minua. Nämä sivut ei katoa internetistä ihan lähiaikoina, eikä katoa teitä käsittelevät kirjoitukset ja muukaan materiaali.

Mika Salo, tämä perustelusi on asenteellisen ja katkeran mielikuvituksesi tuotetta:

työnantajalta saadun tiedon mukaan teitä ei valittu kyseiseen tehtävään, koska olitte ilmoittaneet 31.12.2007 työhaastattelussa puhelimessa työnantajalle, että teillä on muita suunnitelmia työllistymisenne suhteen, eli kun työllistytte, työllistytte yhdistykseen, jonka toiminnassa olette mukana

Mika Salo, en ole minkään yhdistyksen toiminnassa mukana. Kerroin Juha K Humaljoelle että perusteilla on yhdistys johon aion tulevaisuudessa työllistyä jne, en suinkaan kertonut tämän tarkoittavan sitä että en voi ottaa vastaan tarjottua työtä, tai kieltäydyn siitä, toin vain esille tulevaisuuteni intressejä jne.

Juha K Humaljoki kertoi minulle tänään puhelimessa syyn miksi ei minua valinnut työhön. Humaljoki katsoi että taloudellinen tilanteeni heikkenee kohtuuttomasti, lisäksi hän huomioi lasteni elatusmaksut joista rupeaa kasvamaan velkaa jne. Kerroin Humaljoelle työhaastattelussa myös sen että minulla on rikosrekisteri (lähestymiskieltoja perusteettomia kaksi, omavaltainen avioero-ositus josta sakkoja ja korvauksia, ylinopeus-sakkoja jne). Esitin lopuksi Juha K Humaljoelle että tulen paikanpäälle työpaikka haastatteluun, tähän Humaljoki totesi: Sinun ei tarvitse, päätän jo nyt tässä että sinä et sovellu tähän työhön

Tämänpäiväinen puhelinkeskustelu Juha K Humaljoen kanssa: http://www.vanhemmat.net/images/joki.mp3

Mika Salo ja koko työvoimatoimiston väki, minä en vastaa rikollisille. Lisäksi olen jäävännyt Salon hoitamasta asioitani, perustelut voi lukea ja kuunnella tässä viestiketjussa. Teen asiassa huomenna poliisille tutkintapyynnön, eiköhän todisteet puhu puolestaan.

Laittakaa työmarkkinatukeni poikki, siihen teillä on valtaa. On turha kuitenkin odottaa, että minä ryömisin teidän edessä. Te olette kansan palvelijoita, jotkut rikollisiakin, ette mitään muuta.

Valtion laillisesta järjestyksestä vastaavat tahot, miksi ette puutu asiaan?

1.

2.

Mika Salon esimies Jarmo Ukkonen lupasi selvittää asiaa vielä tänään, ja koska lupasin olla kirjoittamatta asiasta enempää, odotan huomiseen. Jatkan huomenna, mikäli hän ei minulle tänään ole asiaa selvittänyt. Kerroin Ukkoselle tekeväni ilmoituksen poliisille tässäkin asiassa, toivoin että näin ei tarvitsisi menetellä ja asia voitaisiin jo unohtaa.

Huomenna julkaisen myös nauhoittamani Jarmo Ukkosen kanssa käydyn puhelinkeskustelun, tässä keskustelussa Ukkonen ei ymmärtänyt Mika Salon tekemää päätöstä, hän lupasi selvittää asian.

Tämä kirje kaikkine sisältöineen todistaa Mika Salon paskahousuksi!

Ari www.vanhemmat.com

vanhemmat.com

• Full Member
    • www.vanhemmat.com
Vs: Espoon työvoiman palvelukeskus / rakennetyöttömien yksikkö
« Vastaus #1 : Tammikuu 05, 2008, 02:31:20 ip »

Espoon työvoimatoimisto

Sain tänään 10 Mar kirjeen Espoon keskustan työvoimatoimistosta, kirjeen lähettäjä (apulaistoimistonjohtaja) Mika Salo tiedusteli otanko vastaan kokopäivätyötä. Minulta oli myös lakkautettu työmarkkinatuki, tämä kaikki sen vuoksi kun en ollut antanut lupaa työvoimatoimistolle luovuttaa tietojani sosiaaliviranomaisille.

Espoossa työvoimaviranomaiset kiristää työtöntä saadakseen haluamansa, uhkailevat katkaista työmarkkinatuen. Minut pakotettiin tänään kirjoittamaan sopimus, jotta tietojani voidaan vaihtaa ja luovuttaa työvoimatoimiston- ja sosiaaliviranomaisten välillä. Heti sopimuksen allekirjoittamisen jälkeen apulaistoimistonjohtaja Mika Salo mitätöi asiakirjan, jolla oli tarkoitus viedä asiani työvoimalautakunnan käsiteltäväksi, ja päättää lakkauttaa oikeuteni työmarkkinatukeen.

Espoo painosti minua käyttämällä hyväkseen työttömyyttäni. Sain kuitenkin sovittua apulaistoimistonjohtaja Mika Salon kanssa, että kaikki minusta sosiaaliviranomaisille luovutettava tieto kulkee minun kautta.

Yksi asia on varma, ja kerron sen tässäkin. Tulen nauhoittamaan julkisesti luvalla, tai ilman, kaikki yhteiset palaverit työvoimaviranomaisten kanssa asioidessani.

Tämän aiheen epäkohta:

Työvoimaviranomainen Anne Raivio kysyy minulta rakennetyöttömien konsultaatiopäivillä, jonne minut ja muitakin työttömiä on kutsuttu:

annatteko suostumuksen luovuttaa tietoja sosiaaliviranomaisille

Anne Raivio jätti kertomatta, että mikäli ette suostu, teitä tullaan painostamaan asiassa uhkailemalla lakkauttaa oikeutenne työttömyyspäivärahaan. Tätä ihmettelen: annetaan vaihtoehto voida kieltäytyä, mutta tätä ei sittemmin hyväksytä.

Harkitsen tässä asiassa toimenpiteitä. En ole koskaan aiemmin kokenut tai kuullut mitään vastaavaa, tämä on mahdollista vain Espoossa.

Ari www.vanhemmat.com

vanhemmat.com

• Full Member
    • www.vanhemmat.com
« Vastaus #2 : Tammikuu 05, 2008, 02:32:56 ip »

Tulen jättämään asiassa poliisille tutkintapyynnön. Työttömyyspäivärahani lakkautettiin, mutta ei siihen oikeuttavasta syystä, en nimittäin ole kieltäytynyt ottamasta vastaan työtä. Työttömyyspäivärahani lakkautettiin syystä kun en allekirjoittanut lupaa työvoimaviranomaisille jotta voivat luovuttaa tietojani sosiaaliviranomaisille.

Minua kiristettiin, tämän voin myös todistaa. Oikeuden työmarkkinatukeen voi menettää jos kieltäytyy ottamasta vastaan osoitettua työtä, tai ei ole valmis ottamaan vastaan kokopäivä työtä.

Minulta vietiin oikeus työmarkkinatukeen väärin perustein, maksatus kuitenkin palautettiin sen jälkeen kun allekirjoitin tietojenluovutus asiakirjan Espoon työvoimatoimiston apulaistoimistonjohtajan Mika Salon työhuoneessa.

Ti 6.11.2007 kieltäydyin allekirjoittamasta lupaa, pe 9.11.2007 työttömyyspäivärahani lakkautettiin. Lapsikin ymmärtää yhteyden, tämän vuoksi en tee asiassa tutkintapyyntöä Espoon poliisille, vaan keskusrikospoliisille.

WIKIPEDIA
Lainaus
Kidutus on tahallista fyysisen tai henkisen kivun aiheuttamista, jonka tarkoituksena on uhrin rankaiseminen tai pelottelu, tietojen tai tunnustuksen kiristäminen tai pelkästään kuulustelijan viihdyttäminen. Sen perimmäinen tavoite on uhrin persoonan tuhoaminen.

YK:n sopimus kieltää jäsenvaltioilta kidutuksen, ja kidutusta pidetäänkin yhtenä pahimmista ihmisoikeusloukkauksista (ruumiillisen koskemattomuuden loukkaus). Kidutusta ehkäistään myös välillisesti, esimerkiksi takaamalla syytetyille oikeus vaieta. Euroopan ihmisoikeussopimuksen 3. artiklassa kidutus määritellään pahimmaksi huonon kohtelun muodoksi. Lievempiä huonon kohtelun muotoja sopimuksessa ovat halventava ja epäinhimillinen kohtelu.

Ruumiillisten vammojen lisäksi kidutus aiheuttaa masennuksen, ahdistuksen ja muistivaivojen kaltaisia henkisiä ongelmia.
Lähde: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kidutus

"YK:n sopimus kieltää jäsenvaltioilta kidutuksen"

Onpa nähty ja koettu tämäkin, viranomaisilla on kyky ja halu kiduttaa minua. Mika Salo ja Anne Raivio ovat varmastikin erimieltä, myös heitä ohjeistanut Espoon kaupunki näkee asian taatusti toisin.

Faktoja vastaan on turha ruveta valehtelemaan, edes viranomaisen.

Ari www.vanhemmat.com

vanhemmat.com

• Full Member
    • www.vanhemmat.com
« Vastaus #3 : Tammikuu 05, 2008, 02:33:44 ip »

TTL 11 luku 6 Ö,§

Maksamisen väliaikainen keskeyttäminen tai vähentäminen
Lainaus
Työttömyysetuuden maksaminen voidaan väliaikaisesti keskeyttää tai maksettavan etuuden määrää vähentää, jos on ilmeistä, että sen saajalla ei olosuhteiden muuttumisen tai muun syyn perusteella ole siihen enää oikeutta tai etuuden määrää tulisi vähentää. Keskeyttämisestä ja vähentämisestä on välittömästi ilmoitettava etuuden saajalle ja etuutta koskeva päätös on annettava viivytyksettä.
Oikeuttaako säännöstön kohta muun syyn työvoimaviranomaisia kiduttamaan henkisesti ja kiristämään asiakasta työttömyysetuuden perusteiden lakkauttamisella, ellei tämä allekirjoita asiakirjaa joka antaa työvoimaviranomaisille oikeuden luovuttaa hänen tietoja eteenpäin sosiaaliviranomaisille.

Minua kiristettiin allekirjoittamaan asiakirja, tästä ei ole epäilystäkään. Tein tänään klo: 14:00 poliisille tutkintapyynnön tässä asiassa.

Jätän kantelun työvoimaviranomaisten toiminnasta myös Euroopan parlamentille.

Vetoomus voi olla valitus tai pyyntö ja sen aihe voi koskea julkista tai yksityistä etua.
Lainaus
Vetoomuksella voidaan esittää Euroopan parlamentille yksittäinen pyyntö, valitus tai havainto, joka koskee EU:n oikeuden soveltamista, tai kehotus ottaa kantaa johonkin tiettyyn asiaan. Tällaiset vetoomukset antavat Euroopan parlamentille mahdollisuuden puuttua asiaan, jos esimerkiksi jokin jäsenvaltio, paikallisviranomainen tai muu instituutio loukkaa Euroopan kansalaisen oikeuksia.
Lisää: http://www.europarl.europa.eu/parliament/public/staticDisplay.do?id=49&language=FI

Ari www.vanhemmat.com

vanhemmat.com

• Full Member
    • www.vanhemmat.com
« Vastaus #4 : Tammikuu 05, 2008, 02:34:33 ip »

Anne Raivio kertoi minulle tapaamisellamme 6.11.2007, että he luovuttavat tietoja asiakkaista niitä kysyville tahoille, myös lastensuojelulle sekä perheneuvolalle.

Mihin tarkoitukseen perheneuvola ja lastensuojelu tarvitsee työttömän miehen tietoja, ei mihinkään. He ovat kiinnostuneita vain työttömän isän tiedoista, isän joka on vaikeasti kyykytettävä ja suurisuinen.

Yhdessä kohdassa äänitaltiointia tapaamiselta Anne Raivion kanssa tulee esille hänen kertomana, ettei hän itsekään ole sataprosenttisen tyytyväinen järjestelmään jossa työskentelee.

Tuuppaan äänitteet tarvittaessa esille!  

Alkaa syy painostamiseeni selkeytyä. Lastensuojelun ja perheneuvolan henkilökunta taitaa valmistella selkäni takana perhe-elämäni tuhoamista, keräävät tätä varten tietoja minusta, jotta on materiaalia jonka päälle rakentaa valheensa ja juorunsa.

Espoon kaupunki yrittää saada minut hiljaiseksi internetissä, ja koska laillisiin toimiin heillä ei ole mahdollisuutta, käyvät päälleni lasteni kautta.

Mikäli kuulostan vainoharhaiselta, myönnän olevani sitäkin. Olen nähnyt ja kokenut mihin Espoolaiset lapsi isä suhteen kyykyttäjät pystyvät.

- Leimaamaan isän väkisinmakaajaksi: http://vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=1302
- Leimaamaan isän väkivaltaiseksi: http://vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=2039  
- Leimaamaan isän insestillä: http://www.vanhemmat.com/seppa.htm

Ari www.vanhemmat.com

vanhemmat.com

• Full Member
    • www.vanhemmat.com
« Vastaus #5 : Tammikuu 05, 2008, 02:35:07 ip »

Tiedotin asiassa Tarja Cronbergin sihteeriä Sari Sepposta: Sent: Wednesday, November 14, 2007 10:24 AM, vastausta en ole saanut kirjeeseeni tähän päivään mennessä. Kirjeessä oli lukukuittauspyyntö, tämäkään ei aktivoitunut.

Kirje: http://www.vanhemmat.com/tarja.htm

Soitin tänään Sari Sepposelle Työministeriöön, kaksi ensimmäistä puhelua ohjautui pakollisten minuuttien taustamusiikin kuuntelun jälkeen hälyttämään varattua. Soitin kolmannen kerran, tällä kertaa kerroin keskukselle hieman tarkemmin asiastani, myös siitä että poliisi tutkii tapausta. Nyt alkoi tapahtua, keskus neiti ilmoitti välittömästi että Sari Sepposella on toinenkin numero josta häntä saa kiinni.

Sari vastasikin pikaisesti puhelimeen, pahoitellen alkuun kiireitään. Kerroin hänelle hieman taustaa tapahtuneesta ja sosiaaliviranomaisten minulle koordinoimista hankkeista leimata vanhemmuuteni arvoa: Insestillä, väkivallalla ja väkisinmakaamisväitteillä. Kerroin tässä olevan syyn siihen miksi olen kieltänyt Espoon työvoimatoimistoa antamasta tietojani Espoon sosiaalivirastolle, perheneuvolalle ja lastensuojelulle. Kerroin myös että näillä samoilla perusteilla esitin kieltoni Espoon työvoimatoimistonapulaisjohtajalle Mika Salolle.

Perusteluni lyhyesti: Koska Espoolaiset sosiaali- ja muut viranomaiset käyttävät väärin tietojani, jopa rikollisiin hankkeisiin minua vastaan, kieltäydyn jyrkästi yhteistyöstä heidän kanssaan.

Lopun tiedämmekin. Johtaja Mika Salo kiristi minulta nimeni tietojen luovutus asiakirjaan ehdolla, jollen allekirjoita, lakkauttaa hän oikeuteni työttömyyspäivärahan maksatukseen. Näin toimiessaan Mika Salo pakotti minut vasten tahtoani yhteistyöhön rikollisten kanssa, voinkin perustelluin syin väittää työvoimatoimistoa, sosiaalivirastoa, lastensuojelua ja perheneuvolaa järjestäytyneeksi rikollisjärjestöksi.

Tarja Cronbergin sihteeri Sari Sepponen huomioi lopuksi asiaani: syyt ja perusteet ovat monimuotoisemmat kuin aluksi käsitin

Ari www.vanhemmat.com

vanhemmat.com

• Full Member
    • www.vanhemmat.com
« Vastaus #6 : Tammikuu 05, 2008, 02:36:00 ip »

Sain puhelinsoiton 18.12.2007 Espoon työvoiman palvelukeskuksesta Leppävaarasta / rakennetyöttömien yksikkö. Anne Raivio soitti ja kertoi että allekirjoittamani tietojenluovutuslomake on syötetty silppuriin. Kas näin, nyt itse ongelmakin on sitten kadonnut, ainakin muiden kuin minun mielestä.

Jää nähtäväksi, mikä on asiaa tutkivan Työministeriön ja Espoon poliisin kanta tapahtuneeseen. Katsovatko he että rikosta ei ole tapahtunut - tai asia on vähäinen, koska työvoimaviranomaiset hävittivät hätäpäissään asiakirjan johon kiduttamalla kiristivät nimeni.

Anne Raivio kertoi että Espoon keskuksen työvoimatoimiston apulaistoimistonjohtajaa Mika Saloa oli jututtanut hänen esimies, mistähän lie juttelivat?

Anne Raivio huomautti minulle "kritisoi" että olisin tässä ketjussa paisutellut tapahtuneita. Anne, mikäli haluat tarkistaa kirjoitustani, teemme näin. Nauhoitin kyseisen tapaamisemme 6.11.2007, lähetän nauhoitteesta sinulle mp3 formaattisen media kopion ja pyydän sinua erittelemään ne kohdat jotka mielestäsi ovat ristiriidassa.

Asiakkuuteni palautettiin tavalliseen työvoimatoimistoon, katsotaan mitä seuraavaksi...

Ari www.vanhemmat.com

vanhemmat.com

• Full Member
    • www.vanhemmat.com
« Vastaus #7 : Tammikuu 05, 2008, 02:37:21 ip »

Espoon kaupunki on selvästikin päättänyt ojentaa minua

Ovat palkanneet Mika Salon hoitamaan tätä tehtävää, luonnollinen valinta, sillä kenelläkään muulla viranomaisella ei ole minuun toimivaltaista kosketuspintaa tällä hetkellä. Asiasta lienee sovittu kaikkien Espoolaisten niiden viranomaisten kanssa, jotka vanhemmat.com sivuilla tekemiensä rikoksiensa kanssa ryvettyvät.

KLO: 12.15 soi puhelin, soittaja on Juha k Humaljoki. Kerron lyhyesti henkilöhistoriani sekä nykyiset "vanhemmat.com" intressit ja tapaus Mika Salon. Lopputulos: Humaljoki toteaa ettei ota minua töihin, kirjaa tämän myös ylös.  

Työpaikka osoitus:

Tämä käsitellään ensi viikolla, palaan sitten asiaan.

Kurssille osoitus:

Mika Salo on selvästikin ottanut herneet nenäänsä, asiamme on muuttunut henkilökohtaiseksi, mutta vain hänen puoleltaan...

Olen osoittanut  Espoon kaupungille / työvoimatoimistolle: kun työllistyn, työllistyn tähän mitä nyt teen, eli tulevaan yhdistykseen asiamme ympärille.

Ari www.vanhemmat.com

vanhemmat.com

• Full Member
    • www.vanhemmat.com
« Vastaus #8 : Tammikuu 05, 2008, 02:38:02 ip »

"Jos ette ota yhteyttä työnantajaan tai omalla menettelyllänne aiheutatte, että ette tule valituksi, seurauksena saattaa olla työttömyysturvan menetys määräajaksi tai toistaiseksi."

Kerroin Humaljoelle faktat elämästäni ja intresseistäni, en fiktiivisiä tarinoita.

Innofocus "ammatillista aikuiskoulutusta" tarjosi aikoinaan Espoon työvoimatoimistolle konsultaatio palvelujaan, opettivat minullekin v2004: työnantajalle pitää markkinoida itseään, jopa valehdella "liioitella osaamistaan" nätisti jotta tulisit valituksi työhön jota olet hakemassa. Viikon verran kuuntelin tätä roskaa, tein sen pakon alla, muuten olisin menettänyt oikeuden työttömyyspäivärahaan.

Leppävaarassa rakennetyöttömien yksikössä kierrätetään vaikeasti työllistettäviä tapauksia, heitä kierrätetään A-klinikan ja rakennetyöttömien yksikön välissä tietyssä syklissä, joka taas toistaa itseään tietyn väliajoin. Yksikään A-klinikan asiakkaista ei koskaan työllisty pitkäksi aikaa jos ollenkaan, tarkoitus onkin että he työllistävät rakennetyöttömien yksikön henkilökunnan ja monet muut tahot siinä ympärillä, näin on saatu kaikki hyöty puristetuksi alkoholisteista ja narkomaaneista.

Nätisti ajateltuna näyttää siltä, että viranomaiset ovat luoneet alkoholisteille ja narkomaaneille elämäntarkoituksen, jota voisi hyvällä syyllä luonnehtia kuppaamiseksi. Ei viranomaiset halua päihteiden käyttöä oikeasti rajoittaa, he ovat huomanneet alkoholisti- ja narkomaani raasujen sosiaali- ja virkamieskuntaa työllistävän arvon.

Jos asialle oikeasti haluttaisiin tehdä jotain, valtio laittaisi Alkon ovet kiinni. Mutta koska alkoholismi on tuottoisa bisnes ja takuuvarma helpon rahan lähde, ovet pysyy auki janoisille suille jatkossakin.

Espoon keskustassa eräs (nais)sosiaalivirkailija kannusti kesällä v2007 pitkään raittiina ollutta yksinäistä miestä ruotsin risteilylle, sosiaalivirkailija antoi miehelle usean sata euroa rahaakin matkalle. Mies tuli kahdenpäivän risteilyltä vahvassa humalassa takaisin, muutama päivä kului ja sosiaalivirkailija passitti miehen Leppävaaran A-klinikalle josta matka jatkui kolmirannan katkaisuhoitoon. Sosiaalivirkailijalla ei ollut esteitä kuljettaa miestä tahtomallaan tavalla, mies kun on holhouksen alainen ja häneltä on viety osittain itsemääräämisoikeus.

Näin Espoossa!    

Ari www.vanhemmat.com

vanhemmat.com

• Full Member
    • www.vanhemmat.com
« Vastaus #9 : Tammikuu 05, 2008, 02:39:16 ip »

Espoon kaupunki jahtaa tosissaan minua ja lapsiani

Espoon työvoimatoimiston apulaistoimistonjohtaja Mika Salo lakkauttaa oikeuteni työttömyyspäivärahaan, tekee sen jälleen kerran ilman minkäänlaisia perusteita. Mika Salo kyykyttää minua Espoon kaupungin pyynnöstä, yrittää vaikuttaa vanhemmat.com sivustojen toimintaan lapsiani hyväkseen käyttäen. Mika Salo käyttää hyväkseen taloudellista tilannettani ja työttömyyttäni, tietäen tämän vaikeuttavan lasteni tapaamisia.

Espoon kaupunki ja Mika Salo, miksi ette tule suoraan kotiini ja surmaa minua. Nämä sivut ei katoa internetistä ihan lähiaikoina, eikä katoa teitä käsittelevät kirjoitukset ja muukaan materiaali.

Mika Salo, tämä perustelusi on asenteellisen ja katkeran mielikuvituksesi tuotetta:

työnantajalta saadun tiedon mukaan teitä ei valittu kyseiseen tehtävään, koska olitte ilmoittaneet 31.12.2007 työhaastattelussa puhelimessa työnantajalle, että teillä on muita suunnitelmia työllistymisenne suhteen, eli kun työllistytte, työllistytte yhdistykseen, jonka toiminnassa olette mukana

Mika Salo, en ole minkään yhdistyksen toiminnassa mukana. Kerroin Juha K Humaljoelle että perusteilla on yhdistys johon aion tulevaisuudessa työllistyä jne, en suinkaan kertonut tämän tarkoittavan sitä että en voi ottaa vastaan tarjottua työtä, tai kieltäydyn siitä, toin vain esille tulevaisuuteni intressejä jne.

Juha K Humaljoki kertoi minulle tänään puhelimessa syyn miksi ei minua valinnut työhön. Humaljoki katsoi että taloudellinen tilanteeni heikkenee kohtuuttomasti, lisäksi hän huomioi lasteni elatusmaksut joista rupeaa kasvamaan velkaa jne. Kerroin Humaljoelle työhaastattelussa myös sen että minulla on rikosrekisteri (lähestymiskieltoja perusteettomia kaksi, omavaltainen avioero-ositus josta sakkoja ja korvauksia, ylinopeus-sakkoja...). Esitin lopuksi Juha K Humaljoelle että tulen paikanpäälle työpaikka haastatteluun, tähän Humaljoki totesi: Sinun ei tarvitse, päätän jo nyt tässä että sinä et sovellu tähän työhön

Tämänpäiväinen puhelinkeskustelu Juha K Humaljoen kanssa: http://www.vanhemmat.net/images/joki.mp3

Mika Salo ja koko työvoimatoimiston väki, minä en vastaa rikollisille. Lisäksi olen jäävännyt Salon hoitamasta asioitani, perustelut voi lukea ja kuunnella tässä viestiketjussa. Teen asiassa huomenna poliisille tutkintapyynnön, eiköhän todisteet puhu puolestaan.

Laittakaa työmarkkinatukeni poikki, siihen teillä on valtaa. On turha kuitenkin odottaa, että minä ryömisin teidän edessä. Te olette kansan palvelijoita, jotkut rikollisiakin, ette mitään muuta.

Valtion laillisesta järjestyksestä vastaavat tahot, miksi ette puutu asiaan?

1.

2.

Mika Salon esimies Jarmo Ukkonen lupasi selvittää asiaa vielä tänään, ja koska lupasin olla kirjoittamatta asiasta enempää, odotan huomiseen. Jatkan huomenna, mikäli hän ei minulle tänään ole asiaa selvittänyt. Kerroin Ukkoselle tekeväni ilmoituksen poliisille tässäkin asiassa, toivoin että näin ei tarvitsisi menetellä ja asia voitaisiin jo unohtaa.

Huomenna julkaisen myös nauhoittamani Jarmo Ukkosen kanssa käydyn puhelinkeskustelun, tässä keskustelussa Ukkonen ei ymmärtänyt Mika Salon tekemää päätöstä, hän lupasi selvittää asian.

Tämä kirje kaikkine sisältöineen todistaa Mika Salon paskahousuksi!

Ari www.vanhemmat.com

vanhemmat.com

• Full Member
    • www.vanhemmat.com
« Vastaus #10 : Tammikuu 05, 2008, 02:39:56 ip »

Espoon työvoimatoimisto nöyryyttää minua tarkoituksella, tästä ei ole epäilystäkään. Taidan jutella lääkärin kanssa vielä asiasta, ennen kuin teen poliisille tutkintapyynnön.

Sulkeutuuko tässä ympyrä: Juha K Humaljoki on Mika Salon esimiehen Jarmo Ukkosen kaveri ja ystävä, näin kertoi itse Jarmo Ukkonen minulle tänään.

Ehkä herrojen tarkoitus ei ollut alkuunkaan minun työllistyminen, vaan pienen kokoonpanon teatterilla järjestää minulle esitys, jotta saavat syyn lakkauttaa työmarkkinatukeni maksatuksen, ja näin hankaloittaa elämääni toivossa että se vaikuttaisi esiintymiseeni internetissä. Epäilisin tätä vahvasti, jos saisin tietää Espoon kaupungin perusturvajohtaja Juha Metson olevan myös näiden herrojen kaveri.

Ai niin, olin unohtaa kertoa että sain täänään myöhästyneen joululahjan tuntemattomalta naiselta. Lahjan sisältö paljastaa herra Juha K Humaljoen kokeneen eroperheen arkea, ja sitä miltä tuntuu joutua eroon omista lapsistaan. En voi varmuudella tietää pitääkö asia paikkansa, jokuhan on saattanut pilailla kustannuksellani tai Humaljoen.

Olikohan paketissa vielä jotain muutakin?

Ari www.vanhemmat.com

vanhemmat.com

• Full Member
    • www.vanhemmat.com
« Vastaus #11 : Tammikuu 05, 2008, 02:40:22 ip »

2-3.1.2008 tätä aihetta seuranneet vaikuttajat

nobody.formin.fi 3 36 279.27 KB 03 Jan 2008 - 12:59
www.formin.fi

mol-http-vscan1.mol.fi 4 78 468.39 KB 03 Jan 2008 - 13:15
www.mol.fi

s12.sanoma.fi 2 93 836.72 KB 03 Jan 2008 - 15:19
www.sanoma.fi  

ns02.dnsz.vn.fi 1 34 89.29 KB 03 Jan 2008 - 15:27
www.vn.fi

ws1.keskiuusimaa.fi 13 59 1.29 MB 02 Jan 2008 - 13:19
www.keskiuusimaa.fi  

mail.espoondiakoniasaatio.fi 16 299 1.66 MB 02 Jan 2008 - 13:47
www.espoondiakoniasaatio.fi

fwns5.eduskunta.fi 1 36 128.82 KB 02 Jan 2008 - 14:21
www.eduskunta.fi

proxy3.sanomamagazines.fi 3 121 1021.92 KB 02 Jan 2008 - 14:35
www.sanomamagazines.fi

ws.kuvalehdet.fi 1 32 100.02 KB 02 Jan 2008 - 14:40
www.kuvalehdet.fi

Mika Salo, sinut tunnetaan nyt Espoossa paremmin kuin aiemmin. Saattaa olla, että joudut etsimään töitäkin lähitulevaisuudessasi...

Ari www.vanhemmat.com

vanhemmat.com

• Full Member
    • www.vanhemmat.com
« Vastaus #12 : Tammikuu 05, 2008, 02:41:11 ip »

Mika Salon esimies Jarmo Ukkonen kirjoittaa minulle!

Lainaus
Lähettäjä: Ukkonen Jarmo <jarmo.ukkonen@mol.fi>
Päivä: 4. tammikuuta 2008 9:16
Vastaanottaja: tiedotus@vanhemmat.com <tiedotus@vanhemmat.com>
Aihe: Vast:Puhelinkeskustelu  3.1.2008 Juha K Humaljoen kanssa: (nauhoite)

Tervehdys !

Selvittelin eilen asiaa ja soittelin mm. Humalajoelle.  Hän kuvasi asiaa siten, että jo puhelinhaastattelun alkuvaiheissa kuvasit tilannettasi niin voimakkaasti (mm. taloudellinen tilanne, huollettavuus, elatusmaksut, rikosrekisteri yms.) että se aiheutti sen ettei varsinaista haastattelua tultu tekemään.  Tällöin kyse voi olla ns. omasta menettelystä, joka on työvoimatoimikunnan tutkittava asia.

Tällöin Salon tekemää selvityspyyntöä ei ole pidettävä virheellisenä, koska juuri työvoimatoimikunta tutkii oman menettelyn vaikutukset työtarjousten osalta.  Kyse ei ole mistään rikollisesta toiminnasta, vaan työttömyysturvalakiin perustuvasta toiminnasta.

Jos Salo on saanut ed.mainitun kuvauksen työnantajalta, on hänen jo työttömyysturvalain mukaan velvollisuuskin tehdä asiasta ns. selvityspyyntö ja saattaa asia työvoimatoimikunnan ratkaistavaksi.

Selvityspyynnön käsittelyssä asiakkaan näkökulma jo oikeusturvasyistä on tärkeä. Sinun oma vastineesi kyllä kannattaisi täyttää, jotta työvoimatoimikunta pystyy tapauksen asiallisesti  käsittelemään.

Terveisin
Jarmo Ukkonen
----------------------
Toimistonjohtaja
Espoon työvoimatoimisto
Itätuulentie 2 A   PL 9
 02101 ESPOO
Puh. 010 60 71075  /  gsm 050-396 0640
jarmo.ukkonen@mol.fi

Vastaan hänelle!

Lainaus

Lähettäjä: tiedotus@vanhemmat.com <tiedotus@vanhemmat.com>
Päivä: 4. tammikuuta 2008 9:50
Vastaanottaja: Ukkonen Jarmo <jarmo.ukkonen@mol.fi>  
Aihe: Re: Vast:Puhelinkeskustelu  3.1.2008 Juha K Humaljoen kanssa: (nauhoite)

Minulla on aika Espoon poliisille (Kimmo Tuominen) ensiviikon ke, klo 10.00

Joten asiat kyllä selviää, todisteena Juha K Humaljoen kanssa käyty puhelinkeskustelu haastattelupäivältä, sekä viimeisin puhelu eiliseltä päivältä.

Joka on tässä: http://www.vanhemmat.com/joki.mp3

Olen ollut yhteydessä eri viranomaisiin, te menitte liian pitkälle. Minä olen kertonut Juha K Humaljoelle realistisesti ja totuudenmukaisesti elämästäni. En ole liioitellut tai valehdellut itsestäni yhtään mitään.

Jarmo hyvä, se että kerron elämäntilanteestani rehellisesti, ei tarkoita sitä että pyrin omalla menettelyllä vaikuttamaan että en tule valituksi minulle osoitettuun työhön.

Mainitset kirjeessäsi:

"Selvityspyynnön käsittelyssä asiakkaan näkökulma jo oikeusturvasyistä on tärkeä. Sinun oma vastineesi kyllä kannattaisi täyttää, jotta työvoimatoimikunta pystyy tapauksen asiallisesti  käsittelemään."

Teidän velvollisuuksiin kuuluu huolehtia siitä että oikeusturvani ei vaarannu tässä asiassa, ja että kaikki teidän tiedossanne oleva materiaali tästä tapahtumasta päätyy työvoimatoimikunnan tietoisuuteen. Mikäli näin ei tule tapahtumaan, te olette omalla menettelyllänne vaikuttaneet siihen, että oikeuteni työmarkkinatukeen on lakkautettu väärin perustein.

Laittakaa vain työttömyyspäivärahani poikki, sehän tässä on tarkoituskin. Seuraavan kerran palaamme asiaan sitten, kun olette antaneet poliisille oman "selityksenne" tapahtumien kulusta.

Siihen asti hei!

Asiaa voi seurata julkisuudessa: http://vanhemmat.com/phpbb/viewforum.php?f=21

Ari Savolainen
Ansatie 21 e 23
02940 Espoo
Puh: 041-4725429

Kahdesta eri asiasta keitettiin soppa työvoimatoimistossa!

Tässä puhelin nauhoitteessa: http://www.vanhemmat.com/joki.mp3

Juha K Humaljoki toteaa nauhalla selvästi että ei valinnut minua töihin perustelujeni vuoksi. Jarmo Ukkonen selittää kömpelösti asiaa, ja puhuu työhaastattelun peruuntumisesta joka oikeuttasi: "Tällöin kyse voi olla ns. omasta menettelystä, joka on työvoimatoimikunnan tutkittava asia."

Työhaastattelu ja töihinvalinta on kaksi eri asiaa. Sitä paitsi Juha K Humaljoki kertoi suorittavansa työhaastattelun puhelimessa.

Lisäksi olen esittänyt Jarmo Ukkoselle perusteluni jäävätä Mika Salo hoitamasta asioitani, minä en asioi rikollisten, kiduttajien ja kiristäjä viranomaisten kanssa.

"Tällöin kyse voi olla ns. omasta menettelystä"

- jos valehtelet, menetät työttömyyspäivärahasi!
- Jos puhut totta, menetät työttömyyspäivärahasi!
- Jos olet hiljaa, menetät työttömyyspäivärahasi!
- Kun synnyt, menetät työttömyyspäivärahasi!
- Kun kuolet, menetät työttömyyspäivärahasi!
- jne...

Aukoton systeemi.....

Ari www.vanhemmat.com

vanhemmat.com

• Full Member
    • www.vanhemmat.com
« Vastaus #13 : Tammikuu 05, 2008, 02:42:14 ip »

Juha K Humaljoki: http://www.vanhemmat.net/images/joki.mp3

Nauhoitteesta käy ilmi, että hän ei halua heikentää taloudellista asemaani. Humaljoki huomioi myös elatusvastuutani perustellessaan sitä miksi ei työtä minulle tarjoa. Mika Saloa ei nämä seikat kiinnosta, eikä näytä kiinnostavan hänen esimiestä Jarmo Ukkostakaan.

Mika Salo & Jarmo Ukkonen

Muistutan että poliisi ja työministeriö tutkii edelleenkin asiaa, jossa Mika Salo kiduttamalla kiristi minulta nimen tietojenluovutus asiakirjaan, jossa annan suostumuksen että voitte antaa minusta tietoja sosiaaliviranomaisille.

Vaikka laitoittekin asiakirjan silppurista läpi, ei se tee tyhjäksi "rikosta" tekoa jolla nimeni paperiin hankitte. Esitin sinulla Jarmo Ukkonen vaateen jäävätä Mika Salo hoitamasta asioitani, perustelin vaateeni, et ole vastannut. Vaateeni velvoittaa sinua toimimaan ja ilmoittamaan minulle mikä on asian ratkaisu.

Niin kauan kun Mika Salo on toimivaltainen minun asioissa, en asioi Espoon työvoimatoimiston kanssa missään yhteyksissä. Pidätte minua naimisissa sen virkamies paskahousun kanssa tarkoituksella, tämä liitto ei palvele kumpaakaan osapuolta.

Loppupeleissä vain teillä on hävittävää, todistatte miten virkamies paskahousut kykenee kiduttamaan ihmistä joka on ollut yhtäjaksoisesti 20v työttömänä, ihmistä joka on kasvanut työttömyyteen jokaisella solullaan.

Joskus puhuttiin miten pitkäaikaistyötön tulee vieroittaa työttömyydestä johon on kasvanut kiinni, en arvannut sen käyvän aivan tällä tavalla, toki tällaista kohtelua olen odotellut Espoon kaupungilta.

Nyt kun Savolainen saadaan puristettua yksin sosiaaliviraston asiakkaaksi, alkaa pelin toinen vaihe, toimeentulotukea tiputetaan lainkirjaimen mukaisesti ja maksimi määrä. Tästä edetään loppupeleihin, tehdään pari perusteiltaan laitonta huostaanottoa, onhan Savolainen saatu nyt tarkoin kontrolloiduksi taloudelliseen hirttosilmukkaan jonka annetaan hiljalleen kiristyä isän ja lasten kaulaan.

Tällainen kaupunki on Espoo!

Ari www.vanhemmat.com

vanhemmat.com

• Full Member
    • www.vanhemmat.com
« Vastaus #14 : Tammikuu 05, 2008, 02:49:09 ip »

Jarmo Ukkonen

Lainaus
Selvittelin eilen asiaa ja soittelin mm. Humalajoelle. Hän kuvasi asiaa siten, että jo puhelinhaastattelun alkuvaiheissa kuvasit tilannettasi niin voimakkaasti (mm. taloudellinen tilanne, huollettavuus, elatusmaksut, rikosrekisteri yms.) että se aiheutti sen ettei varsinaista haastattelua tultu tekemään. Tällöin kyse voi olla ns. omasta menettelystä, joka on työvoimatoimikunnan tutkittava asia.
Jarmo Ukkonen, miksi mitään haastattelua olisi tarvittukaan, kuuntele nauha, siinä selviää miten Juha K Humaljoki perustelee miksi ei minua palkannut. Olisin kertonut Humaljoelle samat asiat kasvotusten kuin puhelimessa, eli lopputulos olisi ollut aivan sama kuin nyt.

Nauhalla käy ilmi myös se tosiasia, minä en kieltäytynyt tarjotusta työstä.

Juha K Humaljoki: http://www.vanhemmat.net/images/joki.mp3

Ari www.vanhemmat.com