Kirjoittaja Aihe: Kommunistinuoret: Porvarit maksakoon itse laskunsa!  (Luettu 7072 kertaa)

VD.com

• Administrator
  • Hero Member
Kommunistinuoret: Porvarit maksakoon itse laskunsa!
« : Tammikuu 26, 2011, 11:43:41 ap »
Kommunistinuoret: Porvarit maksakoon itse laskunsa!

Kokoomuksen Nuorten Liiton maanantaina julkistama 20-40 prosentin leikkauslista kertoo karua kieltä oikeiston kuripolitiikasta, jossa rikkaita hyysätään, suurpääomaa suojellaan ja kansalaisten suuren enemmistön tarpeita halveksitaan, kommentoi Kommunistisen nuorisoliiton puheenjohtaja Anna-Mili Tölkkö.

Suomen bruttokansantuote on vuoden 2000 tasosta kasvanut huimaavat 50 miljardia euroa. Minne tämä raha on kadonnut?

Rahat valuvat rikkaiden taskuun ja pääoman piikkiin. Porvarihallitus on kaudellaan keventänyt rikkaiden ja yritysten veroja ja maksuja yhdeksällä miljardilla eurolla.

Kokoomusnuoret jatkavat leikkauslistallaan tätä suurpääoman ja rahaeliitin etuja ajavaa politiikkaa.

Hänen mukaansa Kokoomusnuoret unohtavat kertoa, että Suomi on edelleen Euroopan unionin vähiten velkaantuneita maita.

Julkisen sektorin sijasta Tölkkö leikkaisi rikkailta.

Maksakaa itse aiheuttamanne kriisin laskut. Rikkaiden ja suuryritysten hyysääminen pitää lopettaa verottamalla pääomatuloja progressiivisesti, asettamalla ne kunnallisverolle, palauttamalla varallisuusvero sekä kiristämällä kaikkein rikkaimpien verotusta. Myös porvariston suojelema sijoitustoiminnan miljardien luokkaa oleva harmaa talous on saatava kuriin, listaa Anna-Mili Tölkkö.

Tiedonantaja / Marko Korvela / 25.01.2011

KOMINFORM
http://www.kominform.eu/

VD

« Viimeksi muokattu: Tammikuu 26, 2011, 10:37:37 ip kirjoittanut VD.com »

Tankslapper

• Jr. Member
  • **
Vs: Kommunistinuoret: Porvarit maksakoon itse laskunsa!
« Vastaus #1 : Tammikuu 26, 2011, 05:34:14 ip »
Tähän tälläinen sijoittajan näkökulma:

Suomi tarvitsee pääomaa, jota sijoittajat tuovat yrityksiin. Yritysten "omistamat" koneet ja laitteet on joku maksanut. Se joku on se - joka on sijoittanut yritykseen rahaa.
Usein unohtuu se, millä tavalla ansiotulo ja pääomotulo eroaa toisistaan: pääomatuloja saadessa on täytynyt sijoittaa Omaa rahaa kiinni yritykseen. Sen lisäksi sijoittaja ei saa pääomatuloverolleen mitään vastinetta, kuten esimerkiksi eläkettä, jota saa ansiotuloja saadessaan!

Tätä ei Pertti Peruskommunisti ota huomioon.

Miten käy yrityksille, joihin ei kukaan haluaisi sijoittaa mitään? (ei järkeä sijoittaa, jos ei saa vastinetta rahalle).
Pian tuotekehitys ja yrityksen työvälineet laahaa perässä. Kohta yrityksen valmistamat tuotteet ovat vanhanaikaisia ja ei mene kaupaksi.
Sitten ei ole hyvä olla kenelläkään.

Joku on minunkin työsuhde-trukkini maksanut, kiitos sijoittajalle, että saan tehdä työtä hyvällä ja asianmukaisella kalustolla.

Tämä nyt vain oli sijoittajan näkökulma aiheeseen. Yleensä mielipide pääoma-ansioista on kielteinen juuri sellaisilla ihmisillä, jotka ei itse omista yhtään osaketta/mitään muutakaan.

Sijoittajan laittaessa OMAA rahaansa kiinni yritykseen, siitä on jo maksettu vero ansiotuloista, sitten yrityksen tehdessä voittoa maksetaan toisen kerran vero ja vielä osinkoja jaettaessa kolmannen kerran vero - ja se ei kommunistille riitä!

mie vaan

• Sr. Member
« Vastaus #2 : Tammikuu 26, 2011, 07:17:05 ip »
Pääoma tappaa itse itsensä, ellei se vahdi itseään. Palkojen pienentäminen on enää viimeinen vetoapu pääomalle, mutta sekin väliaikainen.

Suurimman kuluttavan väestönosan muodostaa työntekijät. Kuin työntekijöiden ostovoima loppuu, niin se merkitsee järjestelmän lopullista alasajoa, ja silloin ei todellakaan ole kivaa, edes pääomalla.

Ilman työtä ei ole pääomaa, eikä ilman pääomaa liioin töitä, niinpä näiden molempien olisi elettävä sopusoinussa tappamatta toisiaan. Mutta kuin ahneus iskee, niin tuhoa tulee.

Huomioitava on, että pääomalla ei ole yhteiskuntavastuuta lankaan, se liikkuu maiden rajoista riippumatta paikasta toiseen, jossa se tuntee saavansa uutta hyötyä. Nyt alkaa Suomessa loppukuppaaminen ja se tarkoittaa seuraavia toimenpiteitä: varuskuntia lakkautetaan, kouluja suljetaan, sairaaloita yksityistetään, pakko kuntaliitoksia sekä työstä saatavt palkat ajetaan alas. Mutta pää asia varmaankin on, että muutama tuhat voi hyvin, ja loput kitisee "eli 5,3 miljoonaa kommunistia".

Täältä lisää muuta mukavaa kansalle "kommunisteille"
http://www.varastoduunarit.com/forum/index.php/topic,2468.0.html

« Viimeksi muokattu: Tammikuu 26, 2011, 11:08:33 ip kirjoittanut VD.com »

mie vaan

• Sr. Member
« Vastaus #3 : Tammikuu 27, 2011, 08:32:36 ap »
Totuus voi monesti tuntua uskomattomalta. Varsinkin sellaisille ihmisille jotka seuraavat pelkästään mainos uutisia.  Moneen suomalaiseen mainokset ovat tehonneet (vähän liiankin hyvin) ja fiksut ovat sanoneet ahaa mä tarviin tälläsen, ja uskoo selviytyvänsä muutamalla osakkeella seuraavan ryöpyn yli.

Seuraavassa ryöpyssä leikataan keskiluokkaa ylempää, eli pääoman hännänheiluttajatkin uhrataan. Joten viikate heiluu lähes kaikille.

Kuinka kukaan voi kuvitella, että pääoma säästää kuin itsensä. Se uhraa viimekädessä pieniä valtioita. Se sytyttää sotia tarpeen mukaan, se manipuloi raakalaineiden hintoja, se huolehtii omalla mediallaan kansalaisten alituisesta pelosta, se uhkaa kasaa sodalla ja samalla myy aseita omista tehtaistaan kaikille sotiville. Kuinka kukaan voi olla niin sokea, ettei nää mitä ympärillä tapahtuu?

Paikallinen politiikka on silmän lumetta mille tahansa kansalaiselle, kaikki ryöstää omaa kansaansa. Kaikki suuret valtiot ovat kavereita keskenään, niillä on sijoituksia tosistaan miljardeja.

Politiikka on vain väline, jolla kansat ja kansakunnat alistetaan. Eri uskonnot tukevat kansojen alistuskäytäntöä, ja siksi toiseksi uskonto jarruttaa ihmisten älyllistä kehitystä, esim. pitämällä lahkonsa jäsenet ihmettelemässä rättejä, vaikka toiset kuolee nälkään.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 27, 2011, 08:34:16 ap kirjoittanut VD.com »

Tankslapper

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #4 : Tammikuu 27, 2011, 08:20:55 ip »
Tuo ylläoleva kirjoitus liittyi aika vähän aiheeseen.

Edelleen ihmettelen, miksi kolminkertainen osaketulon verotus ei kommarille riitä?
Se on helppo vaatia jotain sellaista, mikä ei itseä kosketa. Yleensä kaikki, jotka vastustaa markkinataloutta, osakekaupankäyntiä ja omistamista - on itse sellaisia, jotka ei omista mitään. Suomessa asian selittää Kateus - se vie kalatkin vedestä.

Jos minulla ei ole, ei muillakaan saa olla.

Markkinatalouteen vaikuttavia asioita ei ymmärretä sen pidemmälle. Edelleen, pääomatuloja saadessaan on ihmisen täytynyt sijoittaa OMAA rahaansa. Pääomatuloverosta ei saa mitään vastinetta rahalle, se ei kerrytä eläkettä.

Osakkeiden omistaminen täytyy olla jollain tasolla kannattavaa ja siitä kuuluu PALKITA tietenkin voitonjaon tavalla. Ei ole järkeä sijoittaa mihinkään, jos ei saa vastinetta rahalleen.

Sen ymmärtäisi, jos pääomatulovero alkaisi vaikuttamaan eläkkeeseen, tai sillä saisi jotain hyötyä maksamalleen verolle - sitten voisi ymmärtää veron noston.

Tyypillinen kommunisti luulee varmasti, että sähkö tulee töpselistä, raha seinästä, vesi hanasta ja verot laitetaan valtion maksettavaksi. Kuinka moni kommunisti on sijoittanut Omaa rahaansa mihinkään...

mie vaan

• Sr. Member
« Vastaus #5 : Tammikuu 28, 2011, 07:32:21 ap »
Tuo ylläoleva kirjoitus liittyi aika vähän aiheeseen.

Tuo yllä oleva oli globaalin kapitalismin suurpiirteinen kuvaus, joka pätee joka ainoaan imperialistiseen maahan esim. Suomeen. Katso esimerkiksi Mooren elokuva kapitalismin on rikos, tai Zeigeist elokuvia, niin käsityksesi rahaan laajenee. Hanki kirja Juutalainen ylivalta niin ymmärrät ketkä rahaa pyörittelee tässä maailmassa.

Jos puhutaan kansan puhtaasta ryöstämisestä, joka on viritelty pienen piirin etuoikeudeksi, niin siitä puhuminen on "kateutta".

Raha on väline jolla voidaan maksaa ja ostaa, se voi myös olla täysin arvotonta. Sitä voi saada työstä erittäin vähän tai erittäin paljon, ja näin myös luonnollisesti tuhlata olemassa olevan määrän mukaan.
Mitä tulee rahan käärimiseen, niin sitä harrastetaan joka paikassa, mm johdannaiset ovat yksi keino synnyttää olematonta rahaa. Bittiavaruudessa synnytetty raha ei ole syntynyt työn tuloksena, vaan se on keinotekoisesti synnytetty, ja loput tiedätkin.

Parjaat ja puhut kommunisteista kuin joistain eläimistä. En itse ole kommunisti, enkä ole kuulunut heihin koskaan. Sen sijaan voin kysyä, ja aiokin kysyä, että missä ovat ne kaikki hurjat kommunisti jutut, joista ns. porvarit ovat huudelleet ja pelotelleet Suomen kansaa, missä. Kuka voi kertoa?

Olen tutkinut arkistomateriaalia vuosikausia, ja voin todeta etten ole löytänyt yhtään juttua, joka olisi normaalista sen ajan politiikasta, tai palkka asiasta poikkeava. Näin varmasti voidaan hyvälläkin syyllä sanoa, että kakki kommunisti jutut ovat synnytetty jossain sylttytehtaalla.

Näemmä kommunisti myytti ei saa murtua, sillä sen murtuminen saisi työntekijät / kansan ymmärtämään paljon uusia asioita, kuten, ettei heidän asioita kukaan oikeasti aja, ja että työn hinnan on alennuttava entisestään. Propagandaa, myyttejä, kansan jujuttamista, maksettua ja manipuloitua mainos mediaa, ym.

Tähän aiheeseen on alettava paneutumaan, kiitos että herätit mielenkiinnon.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 28, 2011, 07:36:01 ap kirjoittanut VD.com »

Tankslapper

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #6 : Tammikuu 28, 2011, 04:36:40 ip »
Kommunistien toiminnasta ainakin ymmärrän sen, että neuvostoliitossa 80-luvulla BKT oli 19 000 USD/vuosi/henkilö. Samaan aikaan keskimääräinen palkka oli 72 USD/kk!!

Neuvostoliitto laittoi siis omaan taskuunsa 95,5% työntekijän työn tuloksesta. Voiko missään olla tuollaista riistoa?
Aika tehoton yhteiskunta on ollut, kaikenlaista työtä on häärätty, paljon on työtä tehty, tulos on valunut valtion kassaan kokonaan.

Vastaavaan aikaan toisessa talousmallissa, yhdysvalloissa tavallinen työssäkäyvä ihminen on saanut ihan kohtalaista palkkaa, jolla on ollut hyvä ostovoima. Niinkuin tänäänkin, ostovoima jenkeissä on esim. varastomiehellä paljon parempi, kuin suomessa.

Sen lisäksi kommunistisessa valtiossa ihmiset ovat vankina omassa maassaan ja esim. itä-Saksassa puolet kansalaisista vakoili toisiaan. Tuotteista tuli vanhanaikaisia jo uutena, laatu oli huono. Lisäksi 80-luvulla neukuissa vain 91% talouksista omisti jääkaapin!!

Kaikista töistä ei vaan ole järkeä maksaa samaa summaa. Nakkikioskin myyjä tekee vähemmän tulosta kuin vakuutuksien myyjä. Samoin esim. tämä varastotyö, jota itsekin olen tehnyt 8 vuotta, ei tee kovin kummoista tulosta, että siitä voitaisiin maksaa enemmän, kuin se n. 2200eur/kk.

Ja muitakin esimerkkejä on - meitä läheisesti koskettava logistinen ratkaisu: Kuorma-auto. Tuntiveloitus tuollaisella on luokkaa 55eur/h. Kuljettajan palkka vaikka 12eur/h + työnantajamaksut = n. 1,6-1,7 x palkka. Polttoaine maksaa 0,70eur/litra, jota kuorma-auto syö 30l/100km.
Samaan aikaan uusi kuorma-auto maksaa 130 000eur ja tuolla 55eur/h tuntihinnalla pitäisi pystyä kalustoakin uusimaan.

Ei ole kultakaivos.

Toinen juttu sosiaalisukeltamisesta. Chavezin venezuela, jossa "tehdään kansalle hyvää". 80% Venezuelan BKT:stä tulee öljystä, jota riittää n. 30-40 vuodeksi. Rahaa vain jaetaan ympäriinsä, vaikka sitä ei ole ansaittu.
Hetken on hauskaa, jos vain 20% BKT:stä tulee muualta, kuin öljyntuotannosta. Sitten kun rahat on jaettu - mistä saadaan lisää jaettavaa?

Ja tuo Zeitgeist -juttu...joo-o. Raha vain lakkautetaan on ideana aika huono. Miten sitten ihmisiä palkitaan opiskelemaan, tai tekemään hyvää tulosta, jos saman toimeentulon saa vain perus suorituksella ja koulun keskenjättämällä? Miten ihmiset sitten jaksaa panostaa mihinkään, jos saman saa tekemättä mitään?

Huomaan töissä jatkuvasti kateellisten paskanjauhantaa siitä, että minulla on maksettu asunto, jossa on edullinen asua. Ilmaiseksi se ei ole tullut, vaan sen olen itse ja yksin maksanut.
Sama asia (180eur/kk asumiskulut) pitäisi tietty saada tekemättä mitään asian hyväksi!

Ja kohta tulee varallisuusvero - että ihmisiä rankaistaan siitä, että he ovat pärjänneet hyvin. Vuoteen 2005 asti suomessa oli varallisuusvero. Yli 250 000eur omaisuutta, niin verotus alkaa. Sekö on tasa-arvoa? Teet paljon töitä, käytät rahaa järkevästi - ja siitä rankaistaan. Varallisuusvero pitäisi alkaa heti 0 eur ylittävästä omaisuudesta alkaen.
Todennäköisesti 4v sisällä minullakin ylittää tuon 250Ke. Siihen mennessä on jo varmaan kateusvero käytössä.

mie vaan

• Sr. Member
« Vastaus #7 : Tammikuu 29, 2011, 08:25:35 ap »
Hyvin on oppi purrut, työntekijään.

50% Venäjän rahoita omistaa 10 juutalais perhettä, 20 perhettä omistaa suurimman osan Suoem rahoista jne..ja muu kansa nuolee piakkoin peukaloitaan.

Miten ihmeellä kaikki asiat saadaan vedettyä Venäjään, jos kyse on Suomen palkoistÖ  ym. Suomen poliitikkojen järjestämistämistä herkuista Suomen kansalle? Miten on mahdollista ettei Suomen politiikasta voi puhua niin kuin se on.

Eli lainaus tähän, näiltä sivuilta

Huom! Puolueet ovat vaarallisuus järjestyksessä työntekijälle.
Ihan sama mitä äänestät, kaikki menee saman pääoman laariin.

Ruotsalainen kansanpuolue.
Kristillisdemokraatit.
Kokoomus.
Perussuomalaiset.
SDP.
Keskusta.
Vihreät.

Tästä alkaa alle 4000Ö¢ ?¬/kk tienaavan puolueet.

Vasemmistoliitto.
STP.
SKP.
KTP.

1. Mikä mainituista puolueista on puolustanut tämän maan itsenäisyyttä ja suvereniteettia? Jos kaikki, niin miksi olemme nyt menettäneet täysin itsemääräämis-oikeutemme EU:n pikku peräkylänä?

2. Mikä mainituista puolueista on tuonut vastustavan kantansa selvästi esille NATO:oon liittymis kysymyksessä ja vastustaa maan miehittämistä vierain joukoin, vai toistuuko jälleen vanhat asiat? Mikä puolue on ilmoittanut vastustavansa Suomen sotkemista syvemmälle Afganistanin sotaan, omalla vastuu-alueella ja lisäjoukoilla?

3. Ilmoittautukoon se puolue, joka on oikeasti esittänyt vastalauseensa ja myös toiminut ja vastustanut työelämän siirtymistä, kasvavassa mitassa, vuokratyön käyttöön ja näin mahdollistanut myös jatkuvasti lisääntyvän pätkätyön. Mikä puolue on vastustanut ulkomaisen, halvan työvoiman tuontia, vaikka Suomen työttömistä löytyy kyllä tarvittavaa työvoimaa?

4. Mikä puolue on toiminut ja miten köyhyyden lisääntymisen pysähdyttämiseksi maassamme? Nyt on jo pian miljoona köyhyysrajan alapuolella elävää köyhää maassamme ja meno jatkuu. Kapitalistit tarjoilevat maksimissaan 0,5 %:n palkankorotuksia ja  pistävät taskuihinsa työn tuottavuudesta ja hiostuksesta kertyneet  lisätulot. Porvarit valehtelevat, että palkankorotukset lisäävät työttömyyttä, jonka olen osoittanut jo täällä kestämättömäksi väitteeksi, mutta mikä  puolue on selkeästi tullut samalle kannalle ja vaatii asiallisia palkkojen korotuksia ja samalla asiallista veroleikkuria ylisuuriin  voittoihin?

5. Miksi yksikään puolue ei Räsäsen tavoin kysy, mihin on hävitetty jo otetut "elvytyksen" velkamiljardit? Hallitus ja Katainen erikseen eivät ole tehneet sanallakaan selkoa miljardien kohtalosta. Missä ne ovat ja millä perusteella ja millaisin takaisinmaksun ehdoin annettuna? Mikä puolue on tivannut tähän tietoja hallitukselta? Ei ensimmäinenkään.

Yksikään edellä mainituista puolueista ei ole ollut tietääkseenkään näistä viiden kohdan asioista. Ei se riitä, että tehdään propagandamielessä jokin naurettava välikysymys, kun tulos on jo ennakkoon selvä. Missä ovat vasemmiston yhdessä organisoimat suurmielenosoitukset, asioiden muuttamiseksi? Tämä järjestetty "lama" on poistettavissa vain kaikkien kuluttajien ostovoimaa kohottamalla. Missä ovat vaatimusliikkeet, ei näy.

On suorastaan pakko yhtyä varastoduunarissa olleeseen kirjoitukseen, että puolueet laidasta laitaan toimettomina odottaen ajavat suur-pääoman asiaa. Ne ovat kaikki samaa liittoumaa kansaa vastaan. Niiden sijoittaminen fasistipuolueitten- ja äärioikeiston puolueitten ryhmiin ei ollut siis mitenkään väärin tehty.

Vanhasen lautakasat ja muut naurettavan pienet asiat ovat nyt sekä  puolueille että porvarimediolle tärkeämpiä kuin oikeista asioista  asiallisesti puhuminen. Kaikilla on nyt suuri hätä siitä, miten kansalaisten huomio saadaan  käännetyksi jonninjoutaviin asioihin, jotta porvarit voisivat nukkua yönsä rauhassa.

Räsänen on edelleenkin sitä mieltä, että suunnitelmatalouteen  siirtyminen on vääjäämättä edessä ja lusikka kannattaisi ottaa ajoissa kauniiseen käteen.

Ja tietysti muuta mukavaa

kuten

ILMIÖ-ITÖ,,: Lapsilisät leikkaantuvat kaikkein köyhimmiltä lapsiperheiltä

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/01/lapsilisat_leikkaantuvat_kaikkein_koyhimmilta_lapsiperheilta_2306263.html

« Viimeksi muokattu: Tammikuu 29, 2011, 09:05:36 ap kirjoittanut VD.com »

mie vaan

• Sr. Member
« Vastaus #8 : Tammikuu 29, 2011, 09:40:05 ap »
Nyt puhumme Suomesta, emme Venäjästä.

Joten hieman aikasemmin tapahtunutta kotirintamalla.

"Tästä työntekijä 500 eurolla."

"Kokopäiväinen työntekijä avustaviin tehtäviin 500 eurolla kuussa ilman työllistämisvelvoitetta! Näin mainostetaan työttömien koulutusohjelmaa pääkaupunkiseudulla." Lähde: http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2009/08/05/tasta-tyontekija-500-eurolla/200917652/139

Ay-liikkeen riveissä sama hajaannus kuin muuallakin yhteiskunnassa.

Lisää täältä: http://www.varastoduunarit.com/forum/index.php/topic,1758.0.html

"Pekkarinen pidentäisi työuria lailla"

"Elinkeinoministeri Mauri Pekkarinen ehdottaa lainsäädäntöä työurien jatkamisen varmistamiseksi. Pekkarinen toteaa sanomalehti Keskisuomalaisessa, että työurien jatkamisen varmistamiseksi kaivataan valtakunnallisia linjauksia."

Lisää täältä: http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2009/11/997092

Eläkeikä nousee 65 vuoteen

Eläkeikä on nousemassa kahdella vuodella 65 vuoteen. Pääministeri Matti Vanhasen mukaan suomalaisten pitää tehdä aiempaa pidempään työtä valtiontalouden tervehdyttämiseksi taantuman jäljiltä.

Lisää täältä: http://www.taloussanomat.fi/tyomarkkinat/2009/02/24/elakeika-nousee-65-vuoteen/20095111/12

Veltto Virtanen: Joka neljäs kansanedustaja on psykopaatti
Lisää täältä: http://www.studio55.fi/artikkeli/997854/

Lapsiperheiden köyhyydestä tuli pysyvää - tässä riskitekijät

Lisää täältä: http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/78990-lapsiperheiden-koyhyydesta-tuli-pysyvaa-tassa-riskitekijat

Lapsiperheet jäivät köyhyysloukkuun

Suomi on muuttumassa yhä kovemmaksi paikaksi kasvattaa lapsia. Aikaisemmin tilapäiseksi jäänyt köyhyys on monen kohdalla muuttunut pysyväksi loukuksi.

Lisää täältä: http://www.taloussanomat.fi/raha/2009/12/06/lapsiperheet-jaivat-koyhyysloukkuun/200925087/139

Suomi onkin korruptoitunut maa? - Tiedossa oleva osuus jäävuoren huippu
Lisää täältä: http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/78329-suomi-onkin-korruptoitunut-maa-tiedossa-oleva-osuus-%E2%80%9Djaavuoren-huippu%E2%80%9D

Lue myös

"Olkiluodon uraanitoimittaja levittää säteilysaastetta Afrikassa"
http://www.varastoduunarit.com/forum/index.php/topic,1769.0.html

"SAK:n valtuustolta mahalasku"
http://www.varastoduunarit.com/forum/index.php/topic,1763.0.html

"Sdp:n kadonnut identiteetti  oe poliittinen juurettomuus"
http://www.varastoduunarit.com/forum/index.php/topic,1762.0.html

Unohtamatta kaikkien helmien äitiä

OECD lakkauttaisi työttömyyskassat

Työttömyyskassa maksaa ansiopäivärahaa hakemusten ja palkkatodistusten perusteella.

Teollisuusmaiden järjestö OECD arvostelee Suomen työttömyyskassajärjestelmää ja neuvoo harkitsemaan kassojen lakkauttamista. Ansiosidonnaisten työttömyysetujen jakaminen kannattaisi järjestön mielestä siirtää Kelalle tai verottajalle.   Lähde Yle.fi

Lisää täältä:
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/12/oecd_lakkauttaisi_tyottomyyskassat_1231721.html?origin=rss

« Viimeksi muokattu: Tammikuu 29, 2011, 03:03:14 ip kirjoittanut VD.com »

Tankslapper

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #9 : Tammikuu 29, 2011, 03:52:45 ip »
Eli tuolla ylläolevalla valmistekstillä hukutit mun kirjoituksen, kiitos siitä.

Minkä takia tällä foorumilla levitetään vain pelkästään propaganda-materiaalia? Aika vähän kirjoituksista on tyytyväisiä. Suurin osa vain valittamista, juuri mikään asia ei liity varastotyöhön.

Ja ihan ihmisten välistä keskustelua ei ole ollenkaan, kun on jo valmiiksi kirjoitettu tekstiä, jota vain copy-pastetaan?

terveisin 40 000 eur netto/vuosi varastomies

Iskiasvaivainen

• Full Member
« Vastaus #10 : Tammikuu 29, 2011, 04:46:52 ip »
Sinäkin olet varsinainen valittaja! Huomaatko itse sitä?  :P

Tankslapper

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #11 : Tammikuu 29, 2011, 05:54:41 ip »
Voin ehkä ollakin. 99% tämän palstan tekstistä on valittamista, sosiaaliongelmien käsittelyä, kommunismin ihannointia.

Ainakin kirjoitan mielipiteeni itse, enkä copy-pastea tekstiä jostain muualta.

Voisiko olla välillä niinkin, että syy ihmisten huonoon talousasemaan olisi ihmisessä itsessään?
Aina on vika jossain muualla, kuin omassa itsessä. Helppo syyttää muita omasta huono-osaisuudestaan.

Minä ainakin olen itse/yksin ottanut vastuun taloudellisesta hyvinvoinnistani, euroakaan en ole perinnöksi saanut, vaan olen kyllä heti koulusta päästyäni maksanut kaiken itse.

Kyllä tiedän itsekin sellaisia ihmisiä, kun silloin asuntoa maksaessani eräät henkilöt lähtivät ryyppäämään, kun saman rahan laitoin asuntoon.
Samat sällit polttivat tupakkaa, kun minä maksoin samalla rahalla asuntoa.
Samat sällit edelleen ryyppäävät/polttavat tupakkaa, kun minä säästän osakkeisiin.

Tietäähän sen, että tuolla menolla nuo muut ovat juuri sellaisia sosiaalisukeltajia! Hetken päästä he ovat niin huonossa taloudellisessa asemassa, että loppuelämän aikana he ei siitä nouse. Ja vika on juuri heissä itsessään.

mie vaan

• Sr. Member
« Vastaus #12 : Tammikuu 29, 2011, 07:14:48 ip »
Eix tää kirjoitus olekaan oikeassa kohdassa eli Kahvila > Kotimaa > Kommunistinuoret: Porvarit maksakoon itse laskunsa!

Varastoon liittyviä juttuja, on yllin kyllin kahvilan yläpuolella.

"99% tämän palstan tekstistä on valittamista"

Johtuu ehkä siitä, että toiset asiat ovat suoritettu jopa lainvastaisesti työpaikoilla. 1/6 diktatuurilla potkitaan IMFälle hilloa.

"sosiaaliongelmien käsittelyä"

Suomessa ei kohta ole paljoa muuta kuin sosiaaliongelmaisia. Edellisessä lamassa teki itsemurhan 12 000 ihmistä.

"kommunismin ihannointia"

Kommari kortti vedetään aina silloin, kuin sanat ja tietämys loppuu. Pidetään se Venäjä siellä missä se on, ja keskitytään pelkästään Suomeen.

Suomessa on paljon sellaisia asioita vireillä, jotka tulevat alentamaan kansalaisten perusturvaa, ja silloin ei paljoa yksi maksettu osake auta, kuin kaikki kallistuu eikä työtä ole. Mutta sanotaan että on hienoa, että olet saanut oman elämäsi kuntoon, ja olet siihen tällä hetkellä tyytyväinen. On hyvä että ajattelet positiivisesti, se lisää elinikää. Jatka samaa linjaa, pidä lippu korkealla, varsinkin silloin kuin firmasi menee konkkaan tai saat lopputilin.

mie vaan

• Sr. Member
« Vastaus #13 : Tammikuu 29, 2011, 07:19:58 ip »
Tuon viina ja tupakka asian ovat monet muutkin huomanneet, joko terveydellisistä tai rahallisista syistä. On oikein fiksua olla käyttämättä kumpaakaan, kerkeää ulkoilla ja harrastaa paljon muuta kuin ei makaa baarissa ja aamulla sängyssä, siinä olet enemmän kuin oikeassa.  Kenenkään ei pitäisi polttaa tai juoda.

Tankslapper

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #14 : Tammikuu 31, 2011, 05:46:10 ip »
Tällä hetkellä n. puolet suomalaisten pörssiyhtiöiden omistusosuuksista on ulkomaalaisten hallinnassa. Käytännössä tämä tarkoittaa pikaisella päässälaskulla, että n. 2-2,5% osinkopotentiaalista valuu ulos suomesta!

Jostain syystä osakesäästäminen ei ole suomalaisten mieleen, ei säästetä, eikä sijoiteta, vaikka pörssiosakkeiden omistaminen on ns. jokamiehen oikeus.

Tuo rahamäärä, joka tuloutetaan ulos suomesta, on ihan järkyttävän iso summa. Sitä virtaa ei voida katkaista millään muulla, kuin sillä, että aletaan ostamaan osakkeet takaisin suomeen. Ei auta, että politiikalla se estettäisiin, vaan sillä, että ne ostetaan.

Ei ihme, jos on kallis verotus, kun noin mieletön raha pumpataan ulkomaalaisten taskuun!

Tällä hetkellä noin 24% kotitalouksista omistaa osakkeita. Ongelma vain on siinä, että keskiverto suomalainen osakesijoittaja on 50 vuotias, jolla on vain 10000eur salkku.

25% suomen pörssiosakkeista omistaa ihminen, loput omistaa jokin muu instanssi, eläkevakuutusyhtiöt, pankit, tai ulkomaalaiset. Se tarina 20 perheestä on jo vähän vanhanaikainen, voi kun olisikin kotimaista omistajuutta, jäisi rahaa suomeenkin. Eikä se ainakaan minulta ole pois, jos Herlinin suku omistaa jotain.