Kirjoittaja Aihe: Parhaat varasto työpaikat ja myös ikävimmät  (Luettu 12794 kertaa)

juki1977

• Newbie
  • *
Parhaat varasto työpaikat ja myös ikävimmät
« : Maaliskuu 31, 2010, 05:12:22 ip »
Kaipailisin kokemuksia parhaista varastoista missä mukavinta työskennellä. saa myös laitta ikävimmät varastot missä ei viihdy ollenkaa.
kiva kuulla myös perusteluja.

kielikello

• Jr. Member
  • **
Vs: Parhaat varasto työpaikat ja myös ikävimmät
« Vastaus #1 : Huhtikuu 02, 2010, 12:45:31 ip »
Tuekin tulee pitkää listaa "parhaista" varastoduunipaikoista. Huonoista taas tulee niin pitkä lista,ettei kukaan jaksa sitä kirjoittaa. Kuulehan aina vaan sitä, että kyllä se ja se työpaikka on persssstä. :-*

terminaali lemppaja

• Newbie
  • *
« Vastaus #2 : Huhtikuu 04, 2010, 09:33:54 ip »
no laitan oman kokemukseni n.13v inexillä osa päivässä ja nyt viimeiset vuodet yössä,ensin kuivalla ja nyt terminaalissa,

oon viihtyny ehkä "hyvän"palkan takia (on ainakin meidän perhe pärjänny) ja on mukavia työkavereita (se on ehkä suurin syy)

miinuksia on erityisesti noi lauantaivuorojen määrä, ja ei noi esimiehetkään mitään helppoja ole eikä ainakaan mitään ammattilaisia,

mut en oo jaksanu vaihtaa kun ei se ruoho ole monesti vihreämpää siellä aidan toisella puolella.

nää on mun kokemuksia ja haluaisin mielellään kuulla muitakin.

Co-Worker

• Vieras
« Vastaus #3 : Huhtikuu 05, 2010, 02:04:45 ip »
Muutaman vuoden olen ollut inexillä kuivapuolella töissä. Tulin aikoinaan "suojatyöpaikkaan", kun koulusta valmistuttuani omalla alalla oli hiljaista, eikä kovin varmoja työpaikkoja tuntunut löytyvän helpolla.

Samalla tiellä olen edelleen. Alkujaan minun piti vain tulla joksikin aikaa parempia aikoja odotellessa kuten varmaan monen muunkin, joka on talossa vuosia ollut. Kohtalainen palkka, (työn vaativuuteen nähden) työpaikan varmuus ja kohtalaisen läheinen sijainti ovat kai myöskin vaikuttaneet, että olen talossa pysynyt näinkin kauan.

Suurvarastoissa on saavutettu logistiikan todellinen ääripää, jota pidemmälle ei voi enää mennä (24h, äänikeräys, äärimmäisen kireä tehoaikataulu), mutta hyvänä puolena on se, että kaikki tuntuu toimivan kellon tarkkuudella ja hyvin. Työkuvioit on selkeitä ja epäkohtiin tuntuu löytyvän kohtuul

Co-Worker

• Vieras
« Vastaus #4 : Huhtikuu 05, 2010, 02:25:04 ip »
...kohtuullisen hyvin ratkaisuja. Olen joskus ns. nyrkkipajoissa ja pikkuvarastoissakin ollut töissä. Niissä kaikissa on ollut systeemit aika sekavia, kirjanpidot miten sattuu ja muutenkin joutunut työskentelemään arvailujen varassa.

Olen myös päässyt haluamaani työnkiertotehtäviin, joilla myönnän olevan suoran vaikutuksen talossa viihtymiseeni.

Pitkinä miinuksina joka toinen pakollinen lauantai, vuorotyö ja aamuvuoron liian aikainen alkamisajankohta! Työn yksipuolisuuskin rassaa välillä. Lisäksi varastotyöntekijä/kerääjä ei ole mikään kovin arvostettu titteli enkä koe mitään kovin suurta ammattiylpeyttä. Ammatti-identiteetti on huono ja aliarvostettu. Jokainenhan tietää sanomattakin sen, että akateeminen ja työläinen saavat yhteiskunnan taholta ihan erilaista kohtelua.  

Varastolainen

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #5 : Huhtikuu 05, 2010, 10:46:10 ip »
Co-Worker
Lainaus
Olen myös päässyt haluamaani työnkiertotehtäviin, joilla myönnän olevan suoran vaikutuksen talossa viihtymiseeni.

Tietääkö kukaan onko Inexillä mitään ihmeellisä vaatimuksia päästä työkiertoon? Koskaan minulle ei ole sitä asiaa selvinnyt tarkasti?

terminaali lemppaja

• Newbie
  • *
« Vastaus #6 : Huhtikuu 12, 2010, 06:49:53 ap »
Co-Worker
Lainaus

Tietääkö kukaan onko Inexillä mitään ihmeellisä vaatimuksia päästä työkiertoon? Koskaan minulle ei ole sitä asiaa selvinnyt tarkasti?

et sairastele liikaa, tulet esimiehesi kanssa juttuun, keräät sen mitä talo vaatii, noi nyt tuli eka mieleen,

joku vetää näistä kommenteista herneen nenään mut vetäköön.

Co-Worker

• Vieras
« Vastaus #7 : Huhtikuu 15, 2010, 12:32:11 ip »
Noinhan se menee. Mastoa ajamaan voi päästä kuka tahansa normityyppi, jolla on ei ole liikaa poissaoloja. Jos taas esim. mastokiertoon on tunkua, niin silloin sovelletaan paremmuuskäytäntöä, eli pidempään talossa ollut saattaa mennä vähemmän aikaa "jonottaneen" ohi.

Pieniä ihmeitäkin tuolla espoossa voi tapahtua urakehityksessä. Eräskin päivävuorossa työskentelevä pääsi listakoppiin töihin oltuaan vain puoli vuotta töissä. Minulle asialla ei ole mitään merkitystä, mutta tuontyyppiset asiat aiheuttavat helposti kateutta ja närää muissa työntekijöissä mitä ei voi olla huomaamatta.

Iskiasvaivainen

• Full Member
« Vastaus #8 : Helmikuu 10, 2011, 11:37:04 ap »
INEX on ollut se perälautaperse työpaikka pitkään, mutta TUKO taisi viime vuonna panna karvan paremmaksi!!! Odotamme INEXIN vastausta menetettyyn maineeseen. On se vaan merkillistä, kun S-ryhmällä on mennyt lujaa jo 17 vuotta ja rahaa on ettei oikein tiedä, mihin sijoittaa, niin varastoduunari poloiselta yritetään vieläkin kaivaa persereiästä lisää euroja pois.