Kirjoittaja Aihe: AY-aktiivit laskeneet omiin muroihinsa?  (Luettu 1718 kertaa)

Tankslapper

• Jr. Member
  • **
AY-aktiivit laskeneet omiin muroihinsa?
« : Elokuu 27, 2012, 06:32:45 ap »
Tässä tuli vähän mietittyä duunaritoiminnan historiaa suomessa.
Vielä 80-luvulle tultaessa oli tyypillistä, että tavan työmiehet/naiset kuuluessaan ammattiyhdistykseen, ovat omannneet tyypillisesti kommunistisia aatteita.
SKDL:n puoluekirja on ollut hyvinkin yleinen...

No -> tyypillinen kommunisti ei siis hanki itselleen omistusasuntoa, tai muuta varallisuutta. Eli tästä päätellen kommunisti on köyhdyttänyt omatoimisesti itse itseänsä. Toisten ostaessa ja lyhennellessä asuntolainaa kommunisti-duunari on asustellut vuokralla = köyhtynyt valtavasti.

Sama asia osakeomistuksien kanssa. Helsingin pörssi on tuottanut perustamisestaan 1912 alkaen keskimäärin 18% vuodessa. Inflaation jälkeenkin hyvin merkittävästi ja hajautetulla salkulla raha on todellakin ollut hyvässä turvassa. Jälleen kommunistisella toimintamallilla on duunari köyhdyttänyt itseänsä.

Jokaisella työläisellä on varmasti ollut jossain elämänsä vaiheessa mahdollisuus hankkia oma asunto, tai oma pienikin salkku. Mutta ei, kommunistit ei omista mitään. Aivan ääliömäistä aiheuttaa itse, omatoimisesti köyhyyttä itselleen ja perheelleen. Ja lopulta keksiä syntipukki omalle heikolle taloudelliselle asemalleen.

Iskiasvaivainen

• Full Member
Vs: AY-aktiivit laskeneet omiin muroihinsa?
« Vastaus #1 : Syyskuu 24, 2012, 03:49:32 ip »
Hyvä provo tuo tankslapperin kirjoitus. Eikö nyt varmasti pysty parempaan?

Tankslapper

• Jr. Member
  • **
Vs: AY-aktiivit laskeneet omiin muroihinsa?
« Vastaus #2 : Joulukuu 20, 2012, 07:38:59 ip »
Ei ollut provo, ikävä kyllä. Olisi parempi ollutkin, jos se olisi ollut provoa.

Ikävä totuus, osa kansasta on niin hemmetin vasuria, ettei omistaminen kiinnosta. Varastomiehenkin palkalla saa todella helposti säästöön varallisuutta. (tästä minulla on 11 vuoden kokemus, AKT:n työehtosopimuksella muunmuassa).

Se on sitten eri asia, jos ei kiinnosta. Mutta sitä kiinnostuksen puutetta on sitten turha laittaa eläkeiässä yhteiskunnan maksettavaksi. Tosin, muuthan ne vuokrat sitten maksaa.