Tervetuloa
Helmikuu 06, 2012, 05:02:49 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
Sananvapaus ei pelkästään kata sellaisia tietoja ja ajatuksia, jotka otetaan myötämielisesti vastaan, joita pidetään vaarattomina tai joihin suhtaudutaan välinpitämättömästi. Sananvapaus kattaa myös sellaiset viestit, jotka loukkaavat, järkyttävät tai häiritsevät valtiota tai jotain sen väestön osaa. Tätä vaativat tuomioistuimen mukaan moniarvoisuus, suvaitsevaisuus ja avarakatseisuus, joita ilman ei ole kansanvaltaista yhteiskuntaa.
(Näin esimerkiksi tapauksissa Handyside 7.12.1976 A 24 ja Grigoriades v. Kreikka 25.11.1997.lähde?) Lähde:Wikipedia

Puhekeräilyllä työskentelevä, tiesitkö että:
”Korvakuulokkeiden käyttäminen kasvattaa korviesi bakteerikannan 700-kertaiseksi.”

Takaisin varastoduunarit.com etusivulle.

Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Espoon työvoiman palvelukeskus / rakennetyöttömien yksikkö  (Luettu 1286 kertaa)
vanhemmat.com
Full Member

« : Marraskuu 08, 2007, 11:31:33 »

6.11.2007 Espoon työvoiman palvelukeskus / rakennetyöttömien yksikkö

Sain Mika Salolta 3.5.2006 kutsun tapaamiselle työvoimatoimistoon Espoon keskustaan, tapaaminen käsitteli yksilöityä työnhakusuunnitelmaa jonka perusteena pitkäaikainen työttömyyteni. Tapaamisella Mika Salo suostutteli minut Espoon työvoiman palvelukeskuksen asiakkaaksi rakennetyöttömien yksikköön Leppävaaraan, jonne sainkin kutsun vuotta myöhemmin.

Tapaamisella työvoiman palvelukeskuksessa minulta pyydettiin suostumus luovuttaa tietoja sosiaaliviranomaisille, kieltäydyin tästä.

Suora lainaus asiakirjasta:
Lainaus
06.11.2007 Tapaaminen, paikalla hakija ja tvo Raivio keskusteltiin tilanteesta: hakija ei allekirjoita lupaa tietojen vaihtamiseen “ hän ei suostu siihen, että työhallinnon viranomainen luovuttaa tietoja sosiaaliviranomaisille johtuen siitä, että hän on kokenut asenteellista kohtelua sosiaaliviranomaisten osalta. Hakijan velkasaneeraus päättyy vuonna 2010, nyt tarkoituksena perustaa yhdistys vanhemmat ry yhteiskuntakriittinen yhdistys, joka erityisesti kiinnittää huomiota eroperheiden, erityisesti isien asemaan ja kohteluun. Hakija olisi kiinnostunut työllistymään tähän yhdistykseen “ ohjattu hakijaa keskustelemaan Espoon keskukseen aiheesta¦
Nätisti kirjoitettu: ohjattu hakijaa keskustelemaan Espoon keskukseen aiheesta

Anne Raivio ilmoitti asian suullisesti vain hieman toisin, hän kertoi minulle: koska en suostu yhteistyöhön sosiaaliviranomaisten kanssa, ei työvoiman palvelukeskus voi toimia kanssani.

Esittipä Anne Raivio myös pienen viattoman uhkauksen minulle, hän tuumaili ääneen miten minua huomioisi työnhakijana lausunnossaan: Katsoisiko hän että en ole halukas ottamaan kokopäivätyötä vastaan, jolloin minulla ei olisi myöskään oikeutta työttömyyspäivärahaan. Vastasin tähän, siinä tapauksessa sosiaalivirasto siirtyy elättämään minua ja tiputtaa toimeentulotukeani 40%. Raivio vastasi tähän: no, emme me tähän kuitenkaan rupea.

Perustelin Anne Raiviolle kieltäytymiseni yhteistyöstä sosiaaliviranomaisten kanssa, kerroin Annelle mitä minulle on tehty:

1: http://vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=1302
2: http://vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=2039
3: http://vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=1893

Anne Raivio kertoi käyneensä näillä sivuilla, hän pahoitteli sitä kaikkea mitä olen kokenut. Anne kertoi myös, että hän ei epäile ettenkö olisi kokenut hänelle kertomiani asioita.

Näin Espoossa!

Ari www.vanhemmat.com
tallennettu
vanhemmat.com
Full Member

« Vastaus #1 : Marraskuu 09, 2007, 16:59:25 »

Espoon työvoimatoimisto

Sain tänään kirjeen Espoon keskustan työvoimatoimistosta, kirjeen lähettäjä (johtaja) Mika Salo tiedusteli otanko vastaan kokopäivätyötä. Minulta oli myös lakkautettu työmarkkinatuki, tämä kaikki sen vuoksi kun en ollut antanut lupaa työvoimatoimistolle luovuttaa tietojani sosiaaliviranomaisille.

Espoossa työvoimaviranomaiset kiristää työtöntä saadakseen haluamansa, uhkailevat katkaista työmarkkinatuen. Minut pakotettiin tänään kirjoittamaan sopimus, jotta tietojani voidaan vaihtaa ja luovuttaa työvoimatoimiston- ja sosiaaliviranomaisten välillä. Heti sopimuksen allekirjoittamisen jälkeen Mika Salo mitätöi asiakirjan, jolla oli tarkoitus viedä asiani työvoimalautakunnan käsiteltäväksi, ja päättää lakkauttaa oikeuteni työmarkkinatukeen.

Espoo painosti minua käyttämällä hyväkseen työttömyyttäni. Sain kuitenkin sovittua Mika Salon kanssa, että kaikki minusta sosiaaliviranomaisille luovutettava tieto kulkee minun kautta.

Yksi asia on varma, ja kerron sen tässäkin. Tulen nauhoittamaan julkisesti luvalla, tai ilman, kaikki yhteiset palaverit työvoimaviranomaisten kanssa asioidessani.

Tämän aiheen epäkohta:

Työvoimaviranomainen Anne Raivio kysyy minulta rakennetyöttömien konsultaatiopäivillä, jonne minut ja muitakin työttömiä on kutsuttu:

annatteko suostumuksen luovuttaa tietoja sosiaaliviranomaisille

Anne Raivio jätti kertomatta, että mikäli ette suostu, teitä tullaan painostamaan asiassa uhkailemalla lakkauttaa oikeutenne työttömyyspäivärahaan. Tätä ihmettelen: annetaan vaihtoehto voida kieltäytyä, mutta tätä ei sittemmin hyväksytä.

Harkitsen tässä asiassa toimenpiteitä. En ole koskaan aiemmin kokenut tai kuullut mitään vastaavaa, tämä on mahdollista vain Espoossa.

Ari www.vanhemmat.com
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!